Wpis z mikrobloga

@Violetowy87: Co z tego, skoro Android>iOS, przynajmniej z perspektywy developera piszącego gry czy nawet aplikacje mobilne. Android to 75% rynku, iOS to 20%. Na którym rynku developer więcej zarobi? Jasne, najlepiej wypuścić po prostu na obydwu, ale nie zawsze się tak dzieje i jak developer może wybrać tylko jeden system, to wybierze Androida. Ewentualnie napisze na Androida, a na iOS zrobi jedynie port, który nie zawsze będzie idealny. Taka sama historia
@Violetowy87: @Ryzy_Wuj A może te dane nie uwzględniają mikropłatności, tylko sam zysk ze sprzedaży w sklepie? Bo to dziwna sprawa jest, mogłoby się zdawać, że więcej graczy = więcej kasy. Trzeba by było poszperać w jakichś bardziej wnikliwych statystykach, ale teraz mi się nie chce...

https://techjury.net/stats-about/mobile-gaming/

11. 21% of the Android and 25% of iOS apps downloaded are games. But 78% of the players worldwide belong to the android game markets.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Violetowy87: procesor to od dawna te miejsce gdzie nie brakuje wydajności, ba, obecne procesory są tak wydajne, że wystarczą na lata. Nie ma się co pałować wynikami benchmarków
Co z tego, skoro Android>iOS, przynajmniej z perspektywy developera piszącego gry czy nawet aplikacje mobilne. Android to 75% rynku, iOS to 20%


@Hedage: a zyski na iOS większe, bo ludzie nie mogą piracić aplikacji tak łatwo jak na androidzie...

Ewentualnie napisze na Androida, a na iOS zrobi jedynie port, który nie zawsze będzie idealny.

Jest zazwyczaj na odwrót. Najpierw iOS a potem kulawy port na androida albo wcale (binding of isaac
@Koloses: Przecież na Androidzie jest mniejszy próg wejścia i łatwiej zacząć zabawę. To by było nielogiczne. Na pewno tak się czasem zdarza, ale nie uwierzę, że częściej się portuje z iOS na Androida niż z Androida na iOS. Żeby się bawić na iOS to nie dość, że musisz kupić iPhone'a i to w miarę nowego, żeby móc testować, to jeszcze musisz bulić rocznie 100 dolarów, gdzie na Andku płacisz jednorazowo 25
@Hedage:
Fortnite, Stardew Valley, Terraria, Fallout Shelter i kilkadziesiąt innych popularnych tytułów wyszły wpierw na iOS. Odwrotny przypadek był chyba tylko z Minecraftem, który zadebiutował na Xperii Play, ale twórcy chyba wtedy nie za bardzo wiedzieli jak ugryźć ten temat.
Tak samo aplikacje takie jak Instagram czy Snapchat były najpierw tylko na iOS.
Po prostu to o wiele lepszy rynek, bo użytkownicy mają więcej pieniędzy i są bardziej skłonni je wydawać
@Hedage: Jako developer iOS w naszym pięknym kraju powiem Ci że nawet stawki mamy większe, developerzy androdia chcą się uczyć Swifta żeby robić iOS.
Większość devow( nie tylko iOS, android, front, back) jakich znam po miesiącu pracy na OS X nie chce wrócić do pracy na windach linuxie. Jasne znajdziesz zraz typa co krzyczy nie masz takiej specki co ja w moim składaku albo laptopie, płacisz za niego za dużo. W