Wpis z mikrobloga

Mireczki z #motoryzacja Zaryzykowałam i tym razem kupiłam diesla, auto mam w sumie trochę ponad miesiąc Astra J 2012 2.0 CDTI. Mam taki problem, że przybywa mi oleju w silniku, auto ma DPF oczywiście. Raczej nie jest to płyn chłodniczy, bo bym zauważyła ubytek około 1l. Niewypalony DPF?
  • 21
@Konkol: widzę że też trafiłaś na igiełkę. Ja też od miesiąca walczę z usterkami w kupionym samochodzie.nieuczciwość sprzedawców powinna być karana batożeniem.
@sailor_73: wymienić olej to nie problem, nawet w tym momencie. Pytanie czy mogę wymienić i na autostradę i się wypali czy trzeba już jechać na warsztat który się tym zajmuje
@Konkol: wymień i ciśnij diesla , oleju na wysokich obrotach powinno ubywać, zwyczajnie powinien się spalać ale będzie ciężko zauważyć po krótkiej trasie, jedz do mechanika bo szkoda silnika :)) remont turbodiesla to gruba kasa
@Konkol: Dpf powinien się wypalić nawet w mieście, jeździłem wiele lat zdrowym dieslem z dpf, większość to krótkie jazdy po mieście i nie było problemów, coś ewidentnie nie działa i lepiej napraw zamiast jeździć, bo ryzyka zatarcia jest bardzo wysokie
@Konkol: W downsizingu silnik zabija wymiana oleju co 30 tyś km tak jak zaleca serwis, szczególnie że w nowym aucie które się dociera ludzie jeżdzą z tym syfem aż do pierwszej zalecanej wymiany. Silnik przykładowo 1.4 140km nie jest w ogóle wysilony, tylko ma poprawiony moment obrotowy poprzez delikatne doładowanie. Grunt to szukać udanych konstrukcji, więc pewnie omijać VAG a szukać w azji