Wpis z mikrobloga

Jestem ciekaw jak to będzie wyglądać jak wystartuje branża gastronomiczna i hotelarstwo, bary, kluby. Jak i kiedy?
Mam znajomych studentów, którzy pracują, dorabiają w gastro i bez tego nie będą w stanie utrzymać się w Warszawie.
Aktualnie wszystko zamknięte i jakoś nie umiem sobie wyobrazić, że przy obecnych restrykcjach nagle powiedzą za 2 tyg dobra można otwierać, już ludzie mogą się tłoczyć znowu w knajpkach, restauracjach i klubikach.
Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że wiekszość tych interesów po prostu zdechnie jeśli zostaną jeszcze zamknięte przez kolejny miesiąc, a nawet jak zostaną już otwarte to nim to się rozrusza, nim wróci klientele na stałym poziomie, minie kupa czasu, większość dotychczasowych pracowników po prostu zostanie zwolnionych. Nim hotele odpalą na nowo to też dług potrwa.

Mam rację, czy raczej szybko odbije?

#kryzys #polska #gastronomia #koronawirus #gospodarka
  • 9
@Ekspert_z_NASA: szybko się nie odbije. Restauracja w której pracuję jest zamknięta co najmniej do czerwca. Nie sądzę, żeby cokolwiek się wcześniej otworzyło. Są wynosy i część restauracji, nawet tych które nigdy nie chciały tak pracować również pracują na dowóz żeby przetrwać i zarabiać na czynsz. Wszyscy moi znajomi z gastro pracujący na sali zostali zwolnieni, tych pracujących w kuchni zostało kilku. My nie zwolniliśmy nikogo, jednak obniżyliśmy wynagrodzenia. Myślę, że w
Myślę, że w dobrych miejscach ruch wróci dość szybko bo ludzie zechcą wrócić do normalności.

@niebieskamarchewka: A ja właśnie myślę, że jednak polityka strachu zbierze swoje największe żniwo. Część zechce wrócić do normalnego życia a część być może nawet ta zdecydowanie większa część, będzie miała barierę psychiczną.
Tak jak napisali @Drezv: i @shogu: na przykładzie Chińczyków.
Zresztą nie sądzę, żeby jednym zdjęciem zakazu tak po prostu pozwolono otworzyć wszystkie
gastro to tak specyficzny rodzaj roboty, że np studenci nie będą mieli zbyt wiele alternatyw zarobkowania.