Wpis z mikrobloga

#alfaholicy pytanko, alfa 159 znów nie ma mocy. Ostatnim razem jakies 7 miesięcy temu bylo to samo. Odpaliłem zaczelo klekotac w silniku, dźwięk jakby pasek się urwał i obijal sie o coś brak mocy obroty do 2/3k prawie gaśnie,reakcja na wciskanie gazu jak i wskazówka turbo bardzo ociężała. Odłączyłem maf sensor i jakos jedzie ale calkiem bez turbo. Ostatnim razem te 8 msc temu wymieniłem maf na nowy, czyściłem i zaslepilem egr zaślepka z dziurką oraz przepchałem dpf jakimś środkiem do czyszczenia dpf. Przepchalo i alfa szla jak nowo-narodzona. Ostatnio znow coraz słabiej i słabiej i teraz znow ledwie zipie. Jakies rady co tym razem zrobić? Czyszczenie mafa nie pomoglo mimo ze był #!$%@? sądzą mocno. #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Pobierz DADIKUL - #alfaholicy pytanko, alfa 159 znów nie ma mocy. Ostatnim razem jakies 7 mie...
źródło: comment_1589113216yrFJmffo4hxSnidKfqfost.jpg
  • 22
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@DADIKUL: może problemem jest zamiennik udający oryginał? U mnie było tak samo przerobiłem 4 "oryginalne" i na wszystkich było po jakimś czasie to samo czyli odcinało turbo. Na jednym i drugim jest znaczek Bosch ale tylko ten z ASO ma napisy wypalone laserem a nie naklejkę.
@DADIKUL: Możesz jeszcze przepiać kostki od wtrysków. Może któraś nie styka.
Jak to wersja 150km, może być coś z klapami wirowymi.
Mozliwych przyczyn jest wiele.
@cacyyy sprawdzę zaraz z tymi wtryskami.
Wczoraj jak odpaliłem to na początku przez ten dźwięk klekotania/obijania takiego wydawało mi się jakby pasek sie zerwał i o coś uderzał. Taki dźwięk mógłbyby wydawać te klapy?
@maloj
@Koichi
Klapy nie były usuwane z tego co wiem, @cacyyy chyba faktycznie egr jest #!$%@?, on nie powinien być chyba bardzo gorący co? U mnie jest i tak się nagrzał że az stopiło plastik z kolektora ssącego obok egr od jego temperatury teraz zasysa mi tam powietrze i #!$%@?, czuć spaliny. Nie wyciągałem go jeszcze ale moja teoria jest taka ze nie otwiera sie jak powinien i dlatego sie tak grzeje.
@DADIKUL: przez egr lecą spaliny, więc tak, nagrzewa się. Ale jak masz nieszczelność na wejściu egr/blok, to może wydmuchiwać ci gorące spaliny wprost na silnik. Nieszczelność skutkowała by również zmniejszeniem napędu turbiny - bo spaliny uciekają zamiast napędzać turbo, dodatkowo ciśnienia się nie zgadzają. Zacznij od porządnego ogarnięcia egr, bo szkoda alfy. Bo jak czytam o tym stopionym plastiku, to trochę o pożar się prosisz.