Wpis z mikrobloga

W tej grze nia ma co robić na dłuższą metę.


@Perthro: Wielu pewnie by polemizowało.

Ja na to po co mi to?


"Space legs" pozwolą na wiele nowych interakcji i czynności, których siłą rzeczy nie idzie zrobić z pokładu statku.

Ja mimo, że dłuższy czas nie grałem, na taki update mógłbym się skusić : )
@Perthro: Nie wiem w jakim celu to piszesz, grałem w ED kilkaset godzin, więc nie trzeba mi przedstawiać jaka ta gra jest, bo doskonale wiem. A skoro twierdzisz, że "space legs" nie ma potencjału na "pogłębienie" gry, to chyba nie jesteś zbyt kreatywny. Wszystko sprowadzi się do tego ile zasobów przeznaczy na to Frontier.
@TrueGrey: Skoro tyle grałeś i nie rozumiesz problemu jaki naświetlam to jest to conajmniej dziwne. Na reddice był na ten temat obszerny wątek już lata temu i od tamtej pory nie zaszły żadne poważne zmiany by ta "gra" nabrała treści. Bezmyślny grind i ładne krajobrazy to cała jej zawartość.
@Perthro: Myślę, że źle na to patrzysz, może to po prostu gra nie dla Ciebie? Nie mówię, że jest tam contentu co nie miara (dlatego od kilku lat nie gram), ale samo to, że byłem w stanie bez większych problemu spędzić tam tyle czasu zdaje się przeczyć Twojej pierwszej wypowiedzi. Co do "space legs" upatruję właśnie powiewu świeżości i nowych możliwości na rozbudowanie gry w innym niż dotychczas kierunku.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@TrueGrey: Ja Elite uwielbiam za mechanikę, brakuje mi tam głębszej treści. Kiedyś sporo grałem w eve online i to był dla mnie taki wyznacznik tego jaki świat można stworzyć gdy tylko gracze mają odpowiednie narzędzia. W ED tych narzędzi nie ma, świat jest pusty a gameplay kończy się w momencie gdy każdą z rzeczy zrobiłeś jeden raz oraz kupiłeś wreszcie ten wymarzony statek.
@Perthro: Jak Ci wychodzi walka z Thargoidami? Potrafisz pokonać Hydrę czy to samodzielnie czy w skrzydle? Brałeś udział w jakichś walkach squadronów? Jak u ciebie w temacie PvP, czy to piractwie czy law enforcement?
@TrueGrey: Dodanie kolejnych mechanik, które nie zostaną w pełni rozwinięte. Pojaramy się tym chwilę i się znudzi. Misje na nogach będą niczym misje SRV tylko się będzie biegać zamiast jedźić i zamiast do skimmerów strzelać się będzie do jakiś biorobotów npc. Serio wolałbym dopracowanie istniejących mechanik, dodania więcej statków i ogółem mocnego ożywienia gry, bo od początku roku w ED NIC SIĘ NIE DZIEJE.
@MarcinusZ: Ten film jest już troche stary ale wyjaśnia. Wszystko w eve jest dziełem graczy, każdy statek i materiał został przez nich wyprodukowany. Tak wygląda sandbox, ED to bardziej symulator, ma świetna mechanikę i nic więcej ponad to.
Dodanie kolejnych mechanik, które nie zostaną w pełni rozwinięte. Pojaramy się tym chwilę i się znudzi. Misje na nogach będą niczym misje SRV tylko się będzie biegać zamiast jedźić i zamiast do skimmerów strzelać się będzie do jakiś biorobotów npc.


@dr_gorasul: Jakieś potwierdzenie tych słów czy tylko pesymizm?

Serio wolałbym dopracowanie istniejących mechanik, dodania więcej statków i ogółem mocnego ożywienia gry


Z ciekawości które mechaniki uważasz za niedopracowane?

Więcej statków? Po
@MarcinusZ: Zagraj w eve to zrozumiesz, gierka jest starsza ale obecnie jest za darmo do jakiegoś tam levelu. ED nawet nie zbliża się do złożoności świata eve. Frontier zamiast pracowac z tym co ma i nadawać temu treśc to znowu dokłada kolejną rzecz która nic nie wnosi, po raz kolejny zepsują to co już jest a na naprawę bugów znowu będziemy czekać pół roku by naprawy połowy z nich się nie
@TrueGrey: Praktyka dziejowa, a nie pesymizm. Jak tymi Guardiansami. O jaki był haj, o ja cię... Piękne lokacje, a tu się okazało, że jakieś tam liche backstory, a całe te sajty to tylko ordynarne grind spoty. Albo te bazy Thargoidów. Piękna lokacja z wnętrzem i co? I Nic. Pewnie coś z tego miało być, ale uznali że się nie nadaje, a sam asset był za fajny by go #!$%@?ć więc go
@Perthro: Pamiętam jak kilka tygodni temu słuchałem sobie filmików z elite o różnych rzeczach w tym o fabule itp, historia jest bardzo fajna, ale całkiem niewykorzystana, gdzieś usłyszałem teorię że ten stan zawdzięczamy samemu Brabenowi który nie chce oddać swojego dziecka pod kontrolę innych, w tym graczy.
@Perthro: "Zagraj sobie" to nie jest odpowiedź na żadne z moich pytań. Pytałem jaki był cel Eve Online, bo odnosisz się do tego wcześniej. Pytałem czego w ED nie ma a co jest na tym filmiku. Czy mnie się wydaje, czy ty po prostu nie znasz ED i nie masz ochoty jej poznać bo jesteś uprzedzony dyskusjami noobków na redicie?
@dr_gorasul: "Fabuła" fakt nie jest najciekawsza, guardiani pewnie mogliby być lepsi itd. ale akurat mi się bardzo podobały tamte aktualizacje, szukanie nowych lokacji/skanowanie monumentów, to samo z bazami thargoidów czy same walki z nimi. Według mnie ich potencjał nie był w pełni wykorzystany w dużej mierze właśnie przez to, że wszystko to robiliśmy z poziomu statku/srv, no bo ani jedno ani drugie nie jest na tyle mobilne, żeby fajnie walczyć na
@TrueGrey: Dodatkowo "space legs", to temat wałkowany właśnie przez graczy od wielu lat, Frontier (wreszcie posłuchał?), a mimo tego jak widać w tym wpisie praktycznie same narzekania. Dlatego nie ma co się dziwić, że komunikacja community-deweloper nie jest najlepsza, bo wszystkim się nie dogodzi.
@TrueGrey: wymienili ładnie problemy. Ogólnie brak głębi to dodawanie nowej zawartości podczas gdy stara jest niedopracowana lub niewiele wnosi. To co powinni zrobić to naprawić błędy (np ulepszyć powerplay, poprawić wywalanie przy multicrew, ogólnie kłopoty z instancjonowaniem) i uczynić niegrywalne aspekty gry bardziej grywalnymi. Np w miarę dobrym ruchem (ze strony frontiera) jest kolejka do cqc wewnątrz gry, osobiście bym dorzucił jakieś sensowne nagrody z cqc w realnej grze, np najlepsi
wymienili ładnie problemy.


Jeśli problemy ED (z proponowanymi rozwiązaniami) można zmieścić w tych kilku zdaniach, to chyba nie jest tak źle?

To co powinni zrobić to naprawić błędy (np ulepszyć powerplay, poprawić wywalanie przy multicrew, ogólnie kłopoty z instancjonowaniem)


@Keris: Według mnie PP przy stanie 6k graczy średnio, z których wielu (nie wiem jaki procent) gra single, to nie powinien być absolutnie żaden priorytet, multicrew zresztą to samo.

Np w miarę
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MarcinusZ: Masz dwa filmy które wyjaśniają czego brakuje w ED albo co jest w Eve. To chyba proste do zrozumienia. Poświęciłem i tak za dużo czasu na dyskusję o gierce która już jest praktycznie martwa i nic nie wskazuje aby ten stan miał się zmienić. Wystarczy poczytać recenzje na steamie. Yamiks zbudował dobrze zarabiający kanał youtube na #!$%@? leśnych dziadków z Frontiera i ich pomysłów. Tu naprawdę nie chodzi o to
Jeśli problemy ED (z proponowanymi rozwiązaniami) można zmieścić w tych kilku zdaniach, to chyba nie jest tak źle?


@TrueGrey: Zauważ że użyłem przynajmniej jednego „np” tego może być więcej. Zarówno problemów jak i potencjalnych rozwiązań. A same wymienione to nie byle co.

Według mnie PP przy stanie 6k graczy średnio, z których wielu (nie wiem jaki procent) gra single, to nie powinien być absolutnie żaden priorytet, multicrew zresztą to samo.


Priorytetem
@Keris:

Priorytetem powinno być naprawianie syfu jaki się zostawiło, bo póki co mają podejście:


Zgodzę się ale na to chyba jest trochę za późno, teraz musza po prostu zachęcic graczy do pozostania w grze/przyciągnąć nowych, bo póki co ci co grać mieli grają i widocznie im "stary syf" nie przeszkadza.

Nie będzie bo pvp mają już w reszcie gry


PvP z reszty gry ma wbrew pozorom niewiele wspólnego z CQC i
ile jesteś w stanie wymyślić różnych rzeczy do robienia dla pilota drugowojennego samolotu? Pole manewru jest mocno ograniczone, ale pozwól mu opuścić kabinę i miliony możliwości stają otworem.


@TrueGrey: Jak pisałem, da się zrobić całe kampanie, pograj sobie w space simy singleplayerowe, np freelancer, starlancer, obie części freespace itd. Grafika stara ale gry świetne ( ͡° ͜ʖ ͡°). Oczywiście wszystkie mają pełen voice acting.
@Keris: Ale mówiliśmy o grach MMO, bo to też sporo zmienia i nadal byłyby narzekania pozwól, że znowu zacytuję "ten miles wide, one inch deep" ale w stosunku do warstwy MMO ; ) Z ciekawości co można było tam robić "bardziej" niż w ED?
@TrueGrey: Każde* mmo posiada warstwę „singlową” czyli misje fabularne dotyczące wyłącznie jednej postaci gracza.

*lub prawie, ale nie znam żadnego które by takowych misji/questów nie miało.

A te gry wrzuciłem jako przykłady możliwych misji fabularnych dla space sima.

Elite skupia się prawie wyłącznie na proceduralnie generowanej zawartości, mając minimalne ilości ręcznie robionych treści. (Pomijam modele). Wkażdym innym mmo czy grach singlowych „bardziej” możesz się wczuć w świat, nie tylko przez interakcję
A te gry wrzuciłem jako przykłady możliwych misji fabularnych dla space sima.


No właśnie co oprócz znajdź/zniszczy cele naziemne/powietrzne/eskortuj tam masz? Pewnie niewiele, a pomyśl czy dałoby się te rzeczy łatwo przenieść, żeby były użyteczne jeszcze w warstwie MMO?

@Keris: Wydajesz się mocno niedoceniać ogromu prac, który by wymagał, żeby to faktycznie działało.

Każde* mmo posiada warstwę „singlową” czyli misje fabularne dotyczące wyłącznie jednej postaci gracza.

*lub prawie, ale nie znam
No właśnie co oprócz znajdź/zniszczy cele naziemne/powietrzne/eskortuj tam masz? Pewnie niewiele, a pomyśl czy dałoby się te rzeczy łatwo przenieść, żeby były użyteczne jeszcze w warstwie MMO?


Ze zwykłych mechanik? Niewiele więcej niż to co jest w elite, w praktyce są one dobrze zgrane ze sobą i podlane sostem fabularno przygodowym, to jak zrobienie w teorii dwóch tych samych dań, ale w praktyce jedno jest niedogotowane i bez przypraw i sosu (elite
Masz dwa filmy które wyjaśniają czego brakuje w ED albo co jest w Eve. To chyba proste do zrozumienia.


@Perthro: No właśnie ci mówię, że w tych filmach nie ma niczego, czego w elite by nie było ale rozumiem, że nie chcesz się zagłębiać w temat.
@MarcinusZ: Jesteś pewny że obejrzałeś ten film lub widzieliśmy ten sam? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Bo po obejrzeniu tego widzę że 3/4 z tych rzeczy albo nie ma albo są bardzo płytkie w porwównaniu do EVE, np rynek graczy w Elite który jeszcze nie wszedł bo czekamy jeszcze na Lotniskowce vs Dawno działający rynek z wydobyciem surowców, produkcją i dystrybucją opartych wyłącznie o działanie graczy. O ile
@Keris:

Nie wiem czy ta dyskusja ma sens, bo albo trollujesz albo odleciałeś całkowicie. Pomijam brak odpowiedzi na pytania ale cały twój pierwszy akapit to nic nie wnosząca powtórka z tego co pisałeś, znowu porównujesz MMO RPG do MMO SpaceSim, które jedyne co mają wspólne to to, że są MMO.

Twoim największym zarzutem aktualnie do ED jest to, że gra Space Sim MMO nie ma kampanii (a najlepiej takiej, w której
@TruGrey:

Nie wiem czy ta dyskusja ma sens, bo albo trollujesz albo odleciałeś całkowicie.


Odnoszę odwrotne wrażenie, że to ja rozmawiam z trollem, zwłaszcza w momencie jak podawałem przykłady mechanik z dwóch osobnych gatunków co uznałem za jasne że oba DA się połączyć, ale musiałem to zaznaczyć potem wyraźnie ponownie. Wszystko jest kwestią czasu, chęci i możliwości, co więcej nasza rozmowa pod tym względem jest czystą teorią bo ani ja, ani
@Keris:

Odnoszę odwrotne wrażenie, że to ja rozmawiam z trollem, zwłaszcza w momencie jak podawałem przykłady mechanik z dwóch osobnych gatunków co uznałem za jasne że oba DA się połączyć


Jednocześnie pomijasz z uporem maniaka fakt, że to połączenie nijak ma się do tego jak mogłoby to wyglądać w ED, wyłapałeś wspólną rzecz w dwóch różnych grach, która stanowi pewnie nawet nie procent jednej z nich i twierdzisz, że takie połączenie
@TrueGrey:

No i o to mi chodzi. Podaj choć JEDNĄ grę gdzie sterujesz statkiem kosmicznym i masz większe zróżnicowanie jeśli chodzi o misje (bez cutscenek/#!$%@? między misjami jak w Freelancerze itd.)?


Zapewne bym nie znalazł, choć nie to była moją ideą.

A misje poboczne z elementami fabularnymi (przynajmniej kiedyś) były, pamiętam jak przy pojawieniu się ruin guardianów jeden z inżynierów wysyłał nas po dane odnośnie skanowanych obelisków, czy przy atakach thargoidów
@Keris:

Nie tylko nie ratujesz świata, ale i nie wygrywasz tam wojny, co ciekawe Starlancer jest luźnym poprzednikiem Freelancera gdzie opisują że strona po której się grało wcześniej dostaje kopa i ucieka. (Ale tak w grze też masz "cutscenki", przykro mi ;) (ale o ile pamiętam tylko w trakcie misji gdzie widzisz np nadlatujący nowy okręt czy coś podobnego)


Ok, ale czy same własnie misje różnią się czymś od losowo generowanych
Ok, ale czy same własnie misje różnią się czymś od losowo generowanych z ED? Może miałem pecha (przyznam, że nie spędziłem na tym więcej niż 10-15 minut), bo na YT cały czas widziałem bezładną nawalankę z niczym odkrywczym, więc jedyne co posiadał Freelancer, to cutscenki/gadanie między misjami, co według mnie nie pasowałoby w ED.


Np Dodanymi dialogami/ tekstami wewnątrz samej walki, popatrz na Combat Zones, tam zrobili to bardzo dobrze w Elite,