To jest jednak troche creepy, ze na portalach aukcyjnych wystawiane sa stare karawany. Takie totalne gruzy powinny imo isc do jakiejs utylizacji. #czarneblachy i troche #czarnyhumor (ciekawy opis sprzedawcy w pierwszym komentarzu). Naszlo mnie na sprawdzenie tematu po nowym filmiku Zlomnika, gdzie pokazuje m.in. karawan z poloneza Ogłoszenie
@Losowylogin1234: nie ma tez nigdzie powiedziane, ze to nie moze byc daily, na pewno jednak zwracalby na siebie uwage jakbys podjechal pod market czy na plaze, wiec nie moze byc dla osoby skromnej
@PanKracy582: nikt Ci nic nie będzie dawał. Nie stać kogoś na auto spełniające normy to jego problem, co najwyżej powinny być dopłaty na samochody albo zwrot wysokości VATu dla zwykłych konsumentów na 1 auto na osobę na 5 lat tak by napędzać wymianę złomu. Państwo brak zysków z podatków za nowe auta może odzyskać w innych sektorach gospodarki/
@Niebieski_mazak: Bieda ma Bellę na blachach czarnych ciechanowskich jak pamiętam @Veyn: niech są wystawiane, auto jak każde inne ( ͡°͜ʖ͡°) sam bym takim śmigał tylko że obecnie limit głupich zakupów mam wyczerpany na ten rok xD
@Singularity00: Popieranie dopłat albo przymusu złomowania aut to jest skrajny idiotyzm - jak taki jesteś ochoczy to dorzuć mi się ze swoich pieniędzy do nowego samochodu. Równie dobrze można by wprowadzić program przymusowego wybijania szyb żeby producenci okien mogli więcej zarabiać. Albo nie, to nadal byłby sensowniejszy pomysł w naszych warunkach bo w Polsce są akurat producenci okien i spora część z tych pieniędzy zostałaby w kraju. Natomiast producentów samochodów już
@Fennrir: a co mnie obchodzą fani gratów? to, że ktoś ma chęć kupić jakiegoś grata nie może usprawiedliwiać braku wsparcia państwa w odmładzaniu aut Polaków. Nie, nie chodzi o spalanie a o to jak bardzo szkodliwe dla środowiska są stare graty- jedno to brak spełniania norm spalin a drugie to ich stan przez co nie spełniają nawet norm z czasów gdy były nowe. Ponadto aspekt bezpieczeństwa: nowe auta zapewniają 1000x większe
@Singularity00: Jeśli patrzeć tylko na emisję przy przejechaniu 100 kilometrów to nowsze auta tej samej klasy na pewno wypadają lepiej, ale przypominam że trzeba jeszcze wliczyć zanieczyszczenia powstałe w wyniku produkcji. Tak więc nawet w tej samej klasie pojazdów kupowanie nowego auta nie jest ekologiczne, bo różnica w emisji między nowym a starym nie wynosi 50% ani nawet 25% tylko pewnie mniej niż 10%. A wziąwszy pod uwagę obecną modę na
@Fennrir: teoretycznie bym się z Tobą zgodził ale nie mogę bo stare graty (głównie problem leży w niemieckich dieslach oczywiście) smrodzą właśnie nam tu w naszych miastach i nie istotne, że nie są winne smogowi jak próbują wmawiać zieloni psychopaci, którzy najchętniej cofnęliby nas do epoki bryczek i koni. Nadal zatruwają powietrze, którym oddychamy. Celowo też pomijasz fakt bezpieczeństwa i kosztów z wypadków z udziałem 20 letnich złomów często spawanych w
Można spać w aucie, dużo bagażu wejdzie. Tylko szyby przyciemnić
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Nie stać kogoś na auto spełniające normy to jego problem, co najwyżej powinny być dopłaty na samochody albo zwrot wysokości VATu dla zwykłych konsumentów na 1 auto na osobę na 5 lat tak by napędzać wymianę złomu. Państwo brak zysków z podatków za nowe auta może odzyskać w innych sektorach gospodarki/
@Veyn: niech są wystawiane, auto jak każde inne ( ͡° ͜ʖ ͡°) sam bym takim śmigał tylko że obecnie limit głupich zakupów mam wyczerpany na ten rok xD
Popieranie dopłat albo przymusu złomowania aut to jest skrajny idiotyzm - jak taki jesteś ochoczy to dorzuć mi się ze swoich pieniędzy do nowego samochodu. Równie dobrze można by wprowadzić program przymusowego wybijania szyb żeby producenci okien mogli więcej zarabiać. Albo nie, to nadal byłby sensowniejszy pomysł w naszych warunkach bo w Polsce są akurat producenci okien i spora część z tych pieniędzy zostałaby w kraju. Natomiast producentów samochodów już
Nie, nie chodzi o spalanie a o to jak bardzo szkodliwe dla środowiska są stare graty- jedno to brak spełniania norm spalin a drugie to ich stan przez co nie spełniają nawet norm z czasów gdy były nowe.
Ponadto aspekt bezpieczeństwa: nowe auta zapewniają 1000x większe
@Singularity00:
Skomentuję to tylko krótkim - xD
@Singularity00:
Nie piernicz, stare auta, zwłaszcza benzynowe wcale nie są mniej ekologiczne od tych nowych, bo katalizator
Jeśli patrzeć tylko na emisję przy przejechaniu 100 kilometrów to nowsze auta tej samej klasy na pewno wypadają lepiej, ale przypominam że trzeba jeszcze wliczyć zanieczyszczenia powstałe w wyniku produkcji. Tak więc nawet w tej samej klasie pojazdów kupowanie nowego auta nie jest ekologiczne, bo różnica w emisji między nowym a starym nie wynosi 50% ani nawet 25% tylko pewnie mniej niż 10%. A wziąwszy pod uwagę obecną modę na
Celowo też pomijasz fakt bezpieczeństwa i kosztów z wypadków z udziałem 20 letnich złomów często spawanych w