Wpis z mikrobloga

Dobra, pacjent Volvo V50 z 2006r. 290tys przebiegu tego na liczniku ( ), niestety przybywa oleju. Oczywiście auto posiada słynny filtr cząsteczek stałych. W weekend zrobiłem trasę 400km może ciut więcej i oleju przybyło niestety dość sporo. Z DPFem miałem już wcześniej problemy bo był kompletnie zatkany i temperatura stopiła mi wężyki od czujników różnicy ciśnień, wtedy auto było zamulone, szarpało no i wydobywał się charakterystyczny gwizd. Myślicie, że winowajcą może być filtr? przez zbyt częste wypalanie się olej napędowy dostaje się do miski olejowej?
#mechanikasamochodowa #motoryzacja #samochody
  • 10
@Dookuro: przybywanie oleju jest spowodowane przerwaniem procedury wypalania DPF bezpośrednio to nie wina DPF tylko kierowcy moim zdaniem wycinanie DPF to głupota nie bez powodu on tam się znajduje
@Dejwi996 tak wiem, ale on już jest na takim etapie, że wypala się wyjątkowo często... Brak jakiejkolwiek kontrolki wypalania, niczego (°°
@Dookuro Tak. Filtr do wymiany/regeneracji. Sterownik dawkuje więcej paliwa aby rozgrzać filtr do wypalania. Do tego sprawdzenie wężów i czujnika różnicy ciśnien. Tam jest eolys fluid? Jeśli tak to od razu wlać nowy. Tak zgodnie ze sztuką od razu wymiana oleju i filtra oleju. Demontaż tego filtra to 30minut. Nie trzeba ruszać nic z przodu.