Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #takaprawda
Zaczyna się ból mechaników, hurtowników, z pośrednikami, producentami części, bo zyski nie są już tak duże jak przed pandemią.
To naturalne jeśli przeciętny Polak oraz europejczyk z względu na kolanowirusa zauważalnie mniej podróżuje samochodem (np. o 30% - 50%), to logiczne jest, że części przez ten okres nie uległy znacznemu zużyciu. Więc nie ma sensu na siłę szukać usterki, czyli bez potrzeby jechać do np. mechanika i płacić hurtownikom, za cześć, która wykazuje lekkie zużycie, ale przez jakiś czas będzie działała bezawaryjnie np. następny rok.
Zresztą lata 90 dawno już minęły gdy mechanik musiał zdziałać cuda, żeby naprawić uszkodzoną część.
Obecnie to w większości wymieniacze a nie mechanicy, którzy wolą szybko wymienić uszkodzoną część , zamiast podjąć próbą naprawy. Prosty przykład: np. tarcze hamulcowe nie trzeba za każdym razem wymieniać, wystarczy przetoczyć u tokarza, którą ją wyrówna.
  • 9
@Pawci0o: Z tarczami by nie przesadzał aż tak. Przetoczyć tarczę jest łatwo ale decydujący czynnik o przetoczeniu jest warstwa "mięsa" czyli ile mm tarcza posiada warstwy granicznej. Często też czy nie jest w jakikolwiek sposób zwichrowana czy inne uszczerbki. Regenerowałem ostatnio maglownicę, niby 4 godziny roboty w rzeczywistości 9 z hakiem, pomyśl, jako klient czekasz 4 godziny i masz NOWĄ maglownice z gwarancją na nią oraz na montaż i jedziesz dalej
@Pawci0o: Toczenie tarczy - czas
Czas - zajęte stanowisko
Zajęte stanowisko - brak zysków oczekiwanych/ kolejki

Może malutki warsztat sobie na to pozwoli, ale chyba nie w dzisiejszych czasach.
@Crea: @Menefe: @snwptest: @Tylko_noc: Ciekawe w którym rejonie polski mieszkasz / wsi, jeśli u ciebie dalej praktykują filtrowanie starego oleju przez szmatkę. Kto wpadł na taki pomysł x-D
Jeśli dobry jakościowo czy przeciętny shell czy lotos z orlenem można kupić w 4, 5 litrowej bańce za 70-100zł. Ostatnio był w promocji w biedronce, niektórzy pepperowicze kupili go do starszych aut, bo według testów nie odbiega jakościową od pozostałych
@Pawci0o: Większy warsztat bierze pod uwagę koszta normaliów, utrzymania narzędzi, warsztatu i sprzętu a przede wszystkim pracowników, dlatego ceny są tak drogie. A bynajmniej nie droższe niż w warsztacie mniejszym. Regenerowane elementy nie znaczą, że to będzie dobrze działać. Przykład? Proszę bardzo, koło dwumasowe od Luk/Sachs, sprzedają oni na rynek nowe koła dwumasowe jak i regenerowane(które są gorsze pod względem tłumienia drgań oraz wytrzymują niewielkie przebiegi).To nie rok 2000 aby się