Wpis z mikrobloga

@Kenneth66: @Adammmmmmmm: Można nawet i w paincie. Chociaż niezbyt wygodnie i potem trzeba złożyć klatki w czymś innym.

W każdym razie, najprościej w Photoshopie. Rysujesz wszystko pixel po pixelu, robiąc sobie wcześniej określoną paletę, z której czerpiesz kolory, żeby było wszystko zgodnie ze sztuką. Najpierw ogólny plan, potem kolejne klatki animacji - odpowiednio zmieniając ich zawartość.

Jak chodzi o to ile to zajmuje - Nie licząc przerw, może zająć godzinę,
@Kenneth66: @Adammmmmmmm:

@Kryspin013: aseprite kosztuje bodaj 15 dolarów. Są stronki oferujące jakieś podstawowe funkcjonalności i to na nich najlepiej testować najpierw swoje umiejętności: https://www.pixilart.com/ albo https://www.piskelapp.com/ .
Pixel art można zresztą robić z powodzeniem w gimpie. Ja korzystam z paint.net :)
Aseprite jest bardzo dobry, masa ludzi go używa i łatwo znaleźć fajne tutoriale do niego - ale zostawiłbym go sobie jako narzędzie drugie w kolejności; po sprawdzeniu, czy
aseprite kosztuje bodaj 15 dolarów.


@t3m4: aseprite jest darmowy do zastosowań niekomercyjnych z tego co kojarzę. Był nawet w repo debiana. Na początek w zupełności wystarcza.

Pixel art można zresztą robić z powodzeniem w gimpie.


@t3m4: Nie chodzi o to gdzie można bo jak się uprzesz to nawet w excelu zrobisz. Chodzi oto, że GIMP i PS nie ma dobrych narzędzi do pixelartu. Animowanie czegokolwiek w gimpie to katorga.
@Kryspin013: Szczerze mówiąc, ja to piszę ze swojego doświadczenia. Ale robiłem takie rzeczy wiele lat temu, więc nie jestem na bieżąco z aktualnymi programami do tego. Kiedyś robiłem w paincie i było super, a potem przerzuciłem się na PS i nie brakowało mi już żadnego narzędzia. Wystarczy tylko ołówek, linia prosta i wypełnianie. To było też w paincie. PS ma dodatkowo nieskończone cofanie + warstwy i można na koniec to w
nie jest.


@t3m4: kiedyś był

Jakich narzędzi brakuje PSowi i Gimpowi?


@t3m4: Głównie rzeczy związane z animacją. Ale też np Photoshop i Gimp stosują wszędzie interpolację np przy obracaniu czy skalowaniu obiektów. Po za tym pędzle przynajmniej w Gimpie są średnio dostosowane. Brak ditheringu w narzędziach, efektach.

Jeżeli chodzi o PS, to znam przynajmniej jednego jutubera używającego tylko PSa. Jakich narzędzi brakuje PSowi i Gimpowi?


Ja znam kilku, którzy używają