Wpis z mikrobloga

Rozwiązało się dlaczego niektóre budynki są parterowe, mimo że są wieżowcami i odwrotnie w niektórych przypadkach. Mapa jest importowana z openstreetmaps, gdzie każdy budynek ma wpisaną swoją wysokość. Na ten przykład budynek PAZIM (radisson potocznie) w Szczecinie powinien mieć 22 piętra (92m, najwyższy budynek w Szczecinie) a w mapach wpisane jest, że ma jedno piętro. Więc w grze też ten budynek jest jednopiętrowy.
#msfs #flightsimulator #microsoftflightsimulator #openstreetmap
Pobierz Rafixo - Rozwiązało się dlaczego niektóre budynki są parterowe, mimo że są wieżowcami...
źródło: comment_1598001759JDWdUnTmTQZtmU3Entmn7r.jpg
  • 22
@S0Cool: Szczerze nie wiem, zobaczyłem artykuł o znanym budynku w Melbourne który miał ponad 200 pięter, mimo że w rzeczywistości miał dwa. I wg tego artykułu pokrywa się to z openstreetmaps gdzie było wpisane 212 pięter. I z ciekawości sprawdziłem dla wieżowca w Szczecinie, który w grze ma jedno piętro i też się zgadza.

https://www.eurogamer.net/articles/2020-08-20-internet-sleuths-solve-mystery-of-flight-simulators-200-storey-melborne-house?fbclid=IwAR3w3gJzRDmql_j4r1vKH5MZpA6mOZCYaHm4GSWNHtf4BgGQxE74EItwGWo
@Rafixo: Odwzorowanie miast w symulatorze od Google nie ma tych mankamentów. (ten symulator to tylko dodatek do map i niestety ma mało funkcji):
wigr - @Rafixo: Odwzorowanie miast w symulatorze od Google nie ma tych mankamentów. (...
@Nuggerath:

OpenStreetMap calls itself a community of mappers that contribute and maintain data about roads, trails, cafés, railway stations, and much more, all over the world. Anyone is free to use the site's data, and Microsoft has been incorporating it into Bing Maps - which Flight Simulator draws upon to render its 1:1 version of Earth - since 2010.
@S0Cool:
Jeżeli info jest o tym w creditsach, to nie widzę problemu. Microsoft w przeciwieństwie do google, umożliwił tworzenie osm na podstawie zdjęć binga, więc niech im się dobrze wiedzie w tej grze.
Chętnie bym okolice zobaczył bo zmapowalem niemal calą gminę.
@Marcosm87: @Rafixo: Możliwe, że się wspierają OSM w takim razie do istniejących obiektów stworzonych na bazie map foto. (dodatkowo może jakiś rozkład drzew przy drogach, sady, itp. - podobnie jak w XPLANE można było zrobić z OSM). Bo jest już sporo przypadków, że coś obecnie istnieje w OSM a w simie tego nie ma - jakieś nowe osiedla gdzie jest na zdjęciu łąka a są w OSM to we flight
@LoneRanger: Rozdzielczość zobrazowań satelitarnych nie pozwala na tak dokładne określenie wysokości na podstawie samego gęstego dopasowania. Niestety Bing Maps ma ortofotomapy (i ogólnie zdjęcia) lotnicze wykonane głównie dla obszaru USA.
Czy w tej grze jest napisane, że dane pochodzą z OSM? Jeśli nie, to naruszenie licencji.


@S0Cool: to prędzej Blackshark.AI z niego korzysta a nie sama gra. Asobo dostaje już gotowe budynki i obiekty od nich.
crunchbase.com
"Input sources supported:
- satellite imagery - 2D photographs (aerial, street level, ...) - point clouds (photogrammetry or lidar) - HD map data - OSM - & more" więc możliwe że też wspierają OSM