Wpis z mikrobloga

#banki #prawo #ryanair #tanieloty

Murki reklamowałem transakcję kartą. Linia Ryanair, zmieniłem lot na tańszy a różnica oczywiście nie została zwrócona co jest zgodne z ich regulaminem, ale postanowiłem sprawę pociągnąć dalej. Reklamacja nie została uznana, mam takie możliwości dalszego postępowania:

Informacja o trybie odwoławczym:


Przysługujący tryb odwoławczy uzależniony jest od posiadanego statusu Klienta lub Skarżącego.


KLIENT to:


osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej lub

osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub
wspólnik spółki cywilnej


SKARŻĄCY to:


Osoba fizyczna lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.



1. Getin Noble Bank S.A., jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego (www.knf.gov.pl). Organem nadzoru nad działalnością Banku w zakresie ochrony konsumentów jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.




2. Jeśli otrzymana odpowiedź na złożoną Skargę / Reklamację nie spełnia oczekiwań:

Klientowi/Skarżącemu przysługuje prawo odwołania się do Rzecznika Klienta GNB S.A (Adres: Rondo Ignacego Daszyńskiego 2C, 00-843 Warszawa). Zasady wnoszenia powyższych odwołań przedstawiono na stronie internetowej Rzecznika Klienta GNB S.A. dostępnej pod adresem: www.getinbank.pl/o-banku/rzecznik-klienta.




Klient posiadający status konsumenta ma możliwość:


[ zwrócenia się o pomoc do Rzeczników Konsumenta,

podjęcia próby polubownego rozwiązania w ramach Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy Związku Banków Polskich
skorzystania z platformy ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show



Klient ma możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozpatrzenie sprawydo Rzecznika Finansowego

Klient/Skarżący ma prawo wystąpienia z powództwem do właściwego miejscowo sądu powszechnego na zasadach określonych w k.p.c. przeciwko Getin Noble Bankowi S.A. z siedzibą w Warszawie, Rondo Ignacego Daszyńskiego 2C


Kwota to jedna wizyta u prawnika, ale spróbować nie zaszkodzi. Wnioskowałem nawet o bon u linii zamiast gotówki, ale widzicie, odmowa. Zgłaszam sie z prośbą o pomoc bardziej doświadczonych w tej dziedzinie, jakiej drogi jeszcze spróbować?
  • 3
Linia Ryanair, zmieniłem lot na tańszy a różnica oczywiście nie została zwrócona co jest zgodne z ich regulaminem, ale postanowiłem sprawę pociągnąć dalej.


@szczesliwa_patelnia: Ale co chcesz ciągnąć dalej? Skoro zgodnie z regulaminem nie przysługuje ci zwrot różnicy w cenie w przypadku zmiany biletu na tańszy, to nie wiem dlaczego miałbyś go dostać. Kupiłeś bilet na konkretnych warunkach przedstawionych w momencie zakupu, więc na jakiej podstawie chcesz je podważać?
@ms93: Argumentowałem tym faktem, że w tym samym momencie bilety możliwe do zakupu były Xzł tańsze a ja po zmianie lotu nie mam możliwości wypłaty różnicy kwoty. Czyli skorzystałem z usługi z której dowolna inna osoba mogła zapłacić Xpln mniej.
@szczesliwa_patelnia: Widzę tu dwie opcje:
1. Lot został anulowany i mogłeś zwrócić lub wymienić pierwotny bilet. W takiej opcji trzeba było wziąć zwrot i po prostu kupić nowy. Jeśli dobrowolnie wymieniłeś go na tańszy bilet zrzekając się różnicy, to jest to po prostu twoja wina/niedopatrzenie i nie widzę podstaw do zwrotu.
2. Miałeś bezzwrotny bilet, który linia pozwoliła ci zmienić w ramach dobrej woli. Wtedy powinieneś się cieszyć, że w ogóle