Wpis z mikrobloga

https://www.cdprojekt.com/en/wp-content/uploads-en/2020/12/conference-call_14-12.mp3

WYMAGANY ANGIELSKI!

Jest trochę marketingowego bełkotu, ale wnioski są następujące (suche wnioski wynikające z rozmów):

1. Zdawali sobie sprawę ze stanu na konsole i nie udostępnili kopii recenzenckich na te platformy, bo do ostatniej chwili wprowadzali poprawki i uznali, że recenzenci nie mieliby czasu na testy
2. (MOJE WNIOSKI) Z wypowiedzi wynika jakoby port na konsole zaskoczył ich niską wydajnością i wieloma problemami, które się tam przytrafiły i koniec końców mieli za mało czasu, by wszystko załatać
3. Nie zakładają obniżenia ceny na konsole, zamierzają doprowadzić grę do stanu używalności
4. Nie zamierzają dzielić się ze światem ilością zwrotów
5. Nie zakładali, iż znajdą się w takiej sytuacji, ale jak się okazuje konsole ich po prostu przerosły
6. Nie można było zrezygnować z obsługi XBOX ONE oraz PS4, bo de facto oni NIE WYPUŚCILI na rynek wersji dedykowanej dla nowej generacji - ta będzie w przyszłym roku. Zatem generalnie to co jest na PS5, to jest PÓKI CO de facto wersja dla starej generacji. Ona po prostu działa lepiej, bo konsola jest bardziej wydajna.

Z mojej strony dodam, że gdyby konsolowa wersja działała tak jak PCtowa nie byłoby takiego larum. Byłoby sporo drwin z bugów i glitchy, ale nie na taką skalę. W mojej ocenie najprawdopodobniej zabrali się za port konsolowy zdecydowanie za późno i ograniczenia sprzętowe ich przerosły. Okazało się, że zmian w kodzie i różnego rodzaju przeróbek musi być tak absurdalnie dużo, że nie dało się tego zrobić prostym trybem. Piszę to jako programista, czyli osoba, która coś tam wie o optymalizacji kodu od środka.

Co ciekawe niedawno na forach gruchnęła wieść, że konfiguracja (również na patchu 1.4) dla PC zakłada ograniczenie zasobów do podobnych na konsolach. Zmiana kilku parametrów odblokowuje rdzenie AMD oraz ilości pamięci GPU i CPI, co de facto przekłada się na wzrost nawet o 20 FPSów w kontekście wydajności. To daje pewien obraz sytuacji.

PS: Nie spodziewałbym się cudów. Jeśli konsola kosztuje 1500 zł jest NIEREALNE, by osiągnęła wydajność na poziomie PC za 4000 zł. No tego się nie da zrobić. Gdyby się dało ludzie kupowaliby konsole i przerabiali je na PCty ;P to tak po prostu nie zadziała.

W moim odczuciu generalnie nawet jeśli Cyberpunk zostanie poprawiony nigdy nie osiągnie tak nieprawdopodobnych rezultatów graficznych jak na PC.

No i ostatnia kwestia. Ja naprawdę uważam, że przebijanie opon w Cyberpunk 2077 do niczego się nam nie przyda. Owszem to jest część interakcyjności świata, ale nie robiłbym z tego dramy.

#cyberpunk2077 #cdprojektred #cdprojekt
  • 8
No i ostatnia kwestia. Ja naprawdę uważam, że przebijanie opon w Cyberpunk 2077 do niczego się nam nie przyda. Owszem to jest część interakcyjności świata, ale nie robiłbym z tego dramy.


@deathcoder: W takim GTA (Nawet vice city) policja mogła ci rozłożyć kolczatki na drodze i ty po przejechaniu po nich miałeś bardzo utrudnioną ucieczkę przez poprzebijane opony. To się nazywa immersja świata. W GTA V potrafili też strzelać w opony,
@rm-rf: Ale to jest problem, który naprawdę da się z biegiem czasu naprawić. Nie jest to coś co miałoby rujnować rozgrywkę i o to mi chodzi. Ja się z tym, co napisałeś w 100% zgadzam ,chodzi mi tylko o umiejętne bezemocjonalne rozgraniczenie błędów kluczowych od niedoróbek lub braków, które są oczekiwaniem graczy.

I w sumie nie wiem co lepsze wiesz? Taki BG3 wyszedł w Early i ja nie skorzystałem. Czemu? Bo
@rm-rf: dodam że różnica między technologią starej generacji konsol, a nowymi PC jest tak potężna, że Cyberpunk w 900p na GTX 1050Ti odpalisz w 30 klatkach i to wygląda o niebo lepiej niż na konsoli. To pokazuje skalę problemu.
@deathcoder: Masz dużo racji, ale mnie po prostu boli, że obecnie standardem w branży jest wydawanie wersji beta a potem łatanie ich przez kolejne pół roku. A co do AI to nie wiem, czy je przepiszą, bo to by rozwaliło cały balans gry. Moim zdaniem popoprawiają bugi i uznają, że jest git.
@deathcoder: jako programista to uważasz że da się tą gre podciagnąć do poziomu graficznego na PS4 jaki reprezentuja inne gry na tą kosole typu Valhalla, RDR, HZD itd. Nie chodzi o to żeby było jak na PC tylko żeby to funkconowało tak jak inne gry na konsole. Da się czy nie ?
@nsrzc: A skąd wiesz, że tego AI tam nie było? Może było, ale było jedną z wyciętych na rzecz optymalizacji rzeczy, bo się okazało że jest niewydajne? Wszystko chcielibyście na raz a zapominacie że to PIERWSZA TAKA GRA STUDIA. Stanowi naprawdę solidny fundament to wielkich rzeczy.

@Yerk1999: nie widzę szans by na PS4 i XBOX one osiągnięto cuda w kontekście grafiki. Dlaczego? Powodów jest kilka, a podstawowym to, że Valhalla