Wpis z mikrobloga

#siecikomputerowe #internet
Pomoże mi ktoś zrobić sieć w domu? Nie znam się na tym za dobrze i nie wiem jak to zrobić najlepiej, jeszcze nic nie mam kupione.

Potrzebuję urzadzenia podłączyć kablem do wspólnej domowej sieci.

Mam 2 pomieszczenia - A i B.
W pomieszczeniu A jest modem z światłowodem.
Będzie tutaj komputer, drukarka, konsola.

W pomieszczeniu B jest TV, amplituner, konsola, komputer. Z tyłu jest podprowadzony jabel rj45 ktorego koniec luzem jest na strychu.

Jak to wszystko zrobić? Potrzebuję do tego również sieć Wi-Fi dla telefonów i sieć ta będzie bardziej potrzebna w pomieszczeniu B w A nie jest tak ważna.

Co potrzebuję do tego, gdzie dać te urządzenia, jak/czym się łączy kable rj45?
  • 15
@Adi_dasek: chciałbym wydać jak najmniej ale żeby to po prostu działało, jest to na potrzeby domu jednorodzinnego z czego nie wszystkie te urządzenia będą na raz działały z pełnym obciążeniem sieci chociaż dobrze by było żeby jakieś QoS było gdzie szczególnie TV by dostawał priorytet na łączu.
Nie powiedziałem że budżet wynosi 100 zł. Na router wifi chciałbym wydać do 300 zł i nie wiem ile kosztują inna urządzenia, czy to ma być switch czy hub bo się na tym nie znam. Jeśli to będzie działać w sposób wystarczający za 300 czy 400 zł to nie potrzebuję wydawać 700 tylko po to żeby zyskać zaawansowaną kontrolę, wydajność i niezawodność dla każdego podpiętego urządzenia przez kabel czy wifi.
@bigbuck:jak ma być najtańszą i najrozsądniejszą opcją wydaje mi się kupno Mikrotika RB951Ui-2nD(5portów Fast eth +WLAN do 300Mbit/s) i postawieniu go w pomieszczeniu B i podłączyć go skrętką od tego modemu oraz o jeśli ten modem w pokoju A posiada tylko 1 gniazdo LAN to zdałby się jeszcze jaki switch( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bigbuck: u mnie router od mikrotika RB962UiGS-5HacT2HnT chodzi jak szalony. Mocne ma te anteny. Oczywoście pełny gigabit, a nie FE xD