Wpis z mikrobloga

#tesla #polska #serwis #samochody

Czesc , to moj pierwszy wpis ale Wykop obserwuje od kilku ladnych lat.

Chcialbym wszystkich przestrzec przed serwisem marki Tesla w podwarszawskich Ząbkach. Opowiem wam mniej wiecej o co chodzi i odradzam serwisowanie tam pojazdu.

Jestem posiadaczem Tesli Model S , nie jest to auto pierwszej mlodosci (2014 rok) jednak jest serwisowane w Tesli od nowosci(auto z EU). W dniu wczorajszym wstawilem auto po raz kolejny do serwisu i jakosc obslugi przekroczyla wszelkie mozliwe granice.
Co sie stalo?

Nie dalej jak 3 tygodnie temu auto bylo na diagnostyce pomniejszych awarii oraz wymianie klamki , serwis kosztowal prawie 8000 PLN co jak dla mnie jest kwota astronomiczna ale mowie no coz trzeba to trzeba. Prawdziwe jaja zaczely sie jednak po odbiorze samochodu :

Awaria nr 1 do weryfikacji - Nie dzialaja czujniki parkowania przod - Diagnoza :
Przecieta wiazka - gdzie co jak - nie wiadomo. Koszt : 850 PLN brutto. Szacowany koszt naprawy okolo 13 000 (czy brutto czy netto nie wiadomo bo pracownicy operuja zamiennie brutto/netto tak jak by to nie robilo roznicy)

Awaria nr 2 do weryfikacji - Auto opada po postoju - Diagnoza
Uszkodzony miech - ktory? Domysl sie sam - koszt diagnozy 120 pln netto. Koszt naprawy nie okreslony

Awaria nr 3 do weryfikacji - Pokrywa tylna nie unosi sie automatycznie - Diagnoza :
Uszkodzony podnosnik koszt naprawy 900 pln netto/brutto. Brawo udalo sie wszystko - Postawic diagnoze oraz wycenic koszt naprawy

Awaria nr 4 do weryfikacji - Nie dziala klamka kierowcy - Diagnoza
Uszkodzony push sensor w klamce - dokonano wymiany. Cena 1500 PLN netto - oczywiscie "zapomniano" wspomniec ze to cena netto nie brutto. Pomimo tego ze tydzien wczesniej podano cene 1200 Brutto. No nic trudno. Klamke wymieniono na taka ktora nie dziala. Ale do tego wrocimy za chwile

Awaria nr 5 do weryfikacji - obnizona moc silnika - Diagnoza :
Uszkodzona skrzynka bezpiecznikow - koszt wymiany 4500 brutto. Dziala.

Wracajac do klamki :
W dniu wczorajszym auto ponownie trafia do serwisu i czego sie dowiaduje :
Klamka dziala jak powinna - pomimo ze nie reaguje na wcisniecie (inne klamki reaguja) - tak ma byc czepiasz sie Pan. Po tescie na innej tesli w salonie laskawie przyznano mi racje ze tam dziala jak powinna a u mnie jednak nie.
Absurdalnie niemily pracownik ordynarnie wciska mi ze klamka jest super ale pilot jest uszkodzony (pilot lubi wszystkie klamki poza klamka kierowcy w takim razie). Niestety drugi pilot zachowuje sie dokladnie tak samo. Po 10 minutach dyskusji auto przyjeto na reklamacje "sprawdzimy ale to napewno nie klamka" (to po co ja wymieniano jak to nie ona byla winna)

W aucie w miedzy czasie zapaliła sie samoistnie kontrolka nt poduszek , poprosilem o diagnoze dlaczego sie zapalila to uslyszalem " zapewne trzeba wymienic poduszke kierowcy" - bardzo szybka diagnoza jak na auto ktore mialo jedna kolizje (obtarte drzwi).

Ale do prawdziwego CHAMSTWA dochodzimy w momencie gdy prosze o cene czesci zamiennych bez robocizny (przypomne ze stawka za RBG w Tesla Radzyminska to 600 PLN!!!!!!). Mianowiscie postanowilem ze sam wymienie nadkole ktore sie uszkodzilo przez awarie zawieszenia pneumatycznego , podnosnik tylnej pokrywy (2 srubki) oraz lampe tylna lewa ktora paruje bo jest tandetna.

Na to cudowny ekspert pod nosem (ale tak abym slyszal) mowi : "Tyle czesci ? Nie wiem czy bede mial czas to sprawdzic" i oczywiście ceny nie dostałem.

Podsumowujac :

Serwis Tesla Radzyminska to najgorsza obsluga na swiecie , wielokrotnie lepiej jestem traktowany w serwisie Skoda (a przeciez to znacznie tansza marka) , placenie po 600 PLN za rbg z ktorej nic nie wynika , chamstwo ze strony obslugi serwisu , nie akceptowanie ze ich naprawa zostala wykonana zle to norma. Warto wspomniec ze zawieszenie pneumatyczne bylo diagnozowane i naprawiane 6msc wczesniej za ponad 10K i nadal jak nie dzialalo tak nie dziala i nie wiadomo dlaczego.

Czemu to napisalem? Bo musialem po prostu gdzies to z siebie wyrzucic akceptujac to ze nikogo to nie interesuje :)
  • 151