Wpis z mikrobloga

Tak przy okazji znaleziska i dyskusji na temat serwisu #tesla . W filmiku we wpisie, klient jechał swoją Teslą i uderzył czymś o podowzie. W skutek tego urwał się wężyk do baterii odpowiedzialny za chłodzenie. Serwis wycenił naprawę na 16k$, tak cała bateria do wymiany oraz tygodnie na naprawę. Finalnie naprawił to za groszę electrified garage łącząc przewód z baterią mosiężnym łączeniem. Cała akcja naprawy od 13:55. Naprawa poskutkowała utratą gwarancji.
Tesla nie ma wystarczającej ilości serwisów, po 1 lub 2 na stan w USA. Nie pozwala na naprawę w nieautoryowanych serwisach. Nieutoryzowane seriwsy też nie mogą kupić części zamiennych.
I tutaj wchodzi "right to repair". Tesla powinna zacząć współpracować na zasadach jakiegoś programu innymi niż swoje serwisami. Udostępniać im części, szkolenia itd. Obstawiam, że już jest problem globalny gdy coś zaczyna się samochodem dziać. W zeszłym roku z tego co pamiętam szybciej było się obsłużonym w Berlinie niż w serwisie w WWa. Chore terminy, wysokie ceny będą działać na szkodę Tesli.
Sam garaży odpowiedzialny za naprawę Tesli z filmiku jest dosyć znany w USA. Walczy o prawo do naprawy samochodów Tesli, right to repair itd.
Jestem wielkim fanem firmy, wizji itd. Ale serwis to najgorsza strona Tesli.
  • 5
@gonzo91: sytuacja taka sama jak z iphonem. Jak rozbijesz szklo tylniej kamery to autoryzowany serwis moze to naprawic wymieniajac caly telefon za powiedzmy okolo 80% wartosci nowego telefonu. Nieautoryzowany wymieni szkielko kamery za dolara plus usluga.
Right to repair moze by to zmienilo, ale ja przestalem wierzyc, ze to wejdzie w zycie.

I tutaj wchodzi "right to repair". Tesla powinna zacząć współpracować na zasadach jakiegoś programu innymi niż swoje serwisami.


@gonzo91: co ciekawe trochę zaczęli, ale na razie tylko z blacharką.

Trochę cyrk, jakbyś miał stłuczkę to części wymieniają w Warszawie, ale blachę już taki zewnętrzny-autoryzowany serwis we Wrocławiu, bo Warszawa blachy nie robi XD
Right to repair moze by to zmienilo, ale ja przestalem wierzyc, ze to wejdzie w zycie.


@jasonfly: obawiam się że right to repair będzie dziurawe jak sito i skomplikowana elektronika się wyślizgnie, co najwyżej po latach przyjdzie jakiś symboliczny mandat od regulatora ale producenci będą mieli to w dupie

Nawet jak by taka np. UE wymusiła dostępność części to co z tego jak producent byłby jedynym który potrafi je produkować więc
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jabl: zasugerowałem się tym co jest mówione od 20 minuty. Że Tesla jeżeli się dowie, że robiłeś to sam to może anulować Tobie gwarancję