Wpis z mikrobloga

@Seabag: no czyli dobrze według obrazka tylko wiadomo będziesz musiał ustąpić pierwszeństwa zewnętrznemu torowi. Mnie to stresowało fest, bo nie dość że człowiek jedzie po rondzie to musiał kontrolować czy komuś drogi nie zajadę, a wiadomo z czym wiąże się wymuszenie
@Seabag: "Zajmując pas ruchu przed wjazdem na rondo, należy robić to zgodnie z ogólnymi zasadami. Jeśli jedziemy prosto lub skręcamy w prawo, najwygodniej i najbezpieczniej zająć prawy pas; podczas opuszczania ronda z pasa innego niż prawy przecinamy inne pasy ruchu. W takiej sytuacji mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na tych pasach (np. jadącym na wprost)."
@Seabag: ale jak widzisz, to tylko "ogólne zasady" czyli widzimisię bo nie ma przepisu który mówi że masz jeździć wewnętrznym pasem. Mnie uczono jednak by zakręcając w lewo trzymać się wewnętrznego i zmieniać na prawy przed zjazdem co powodowało dużo stresu, ale ponoć na egzaminie tak chcieli czyli typowo polaczkowate uczenie pod egzamin.
@Seabag: Najbezpieczniej i najwygodniej z Twojego punktu widzenia, na rondzie niesterowanym, jedziesz sobie zawsze zewnętrznym pasem, bo po wjechaniu na rondo masz pierwszeństwo przed każdym na tym rondzie.

Zgodnie z przepisami powinieneś korzystać z zewnętrznego pasa gdy z ronda zjeżdżasz, czyli na rondo wjeżdżasz prawym jak zjeżdżasz na najbliższym zjeździe. Natomiast lewym jedziesz aż do zjazdu poprzedzającego Twój zjazd, na tym zjeździe zjeżdżasz na prawy (ustępując pierwszeństwa innym będącym na tym
@Seabag: popytaj też o używanie kierunkowskazu bo egzaminator cię może bezpodstawnie ujeebać. Tzn. niektórzy wymagają sygnalizowania gdzie jedziesz przed wjazdem na rondo czyli np użycie kierunkowskazu w lewo. Według wyroku Sądu nie ma takiego wymogu i sygnalizuje się tylko zjeżdżanie z ronda.