Wpis z mikrobloga

#warthunder

No i będą nowe zmiany battle ratingów. Jak zwykle trochę dobrych, trochę średnich i kolejna próba #!$%@? Włochom za to, że w ogóle istnieją.

To przejdźmy najpierw przez totalne nerfienie Włochów:

C.202/C.202D - na 2.7. Zmiana bez sensu, gdyż oba te samoloty nie są jakieś wybitne. Samo C.202 nie reprezentuje sobą nic specjalnego, uzbrojenie jest dość słabe, nie skręca jakoś rewelacyjnie, przewaga prędkości nad Hurricane jest stosunkowo niewielka, ogólnie, to na 2.3 Hurricane lepiej mi się sprawdzał, więc nie mam pojęcia, o co chodzi. C.202 jest solidny, ale nie zauważyłem, by był OP. Ale też zagrałem nim 2 mecze.

Re.2001 na 2.7 - to był gówniany samolot na 2.3, teraz będzie miał jeszcze większy problem dogonić cokolwiek. Jedyne co robił przyzwoicie, to skręcał, w sumie to ta zmiana pomoże mu o tyle, że oddala się od Ki-27 i Czajki, oba gnoiły włoską konstrukcję bez litości :D

Re.2001 CN na 3.3 - to jest gorzej latający Re.2001, który dostał 2 działka i po 60 sztuk amunicji. Straszne gówno i wyżej niż 2.7 nie powinien siedzieć, na 3.3 jest gorszy od praktycznie wszystkiego, na plus uzbrojenie i skręcanie, na minus totalna, absolutna POWOLNOŚĆ. Zresztą, Spitfire chyba skręca lepiej i tak. Przypominam: 3.3 to 0.3 BR więcej niż P-39 N, to ten sam BR co Ki-44-II po podniesieniu BR, który MIAŻDŻY ten samolot pod każdym względem poza siłą ognia, ale seria z jego KMów i tak wyśle makaroniarza do hangaru, jeśli walną czołówkę. Tzn. nie wiem, co z katalogu 3.0-3.3 tego samolotu nie miażdy.

C.205 S1 na 3.3 - rozumiem tę zmianę, ten samolot świetnie sobie radził na 3.0. Numer polega na tym, że P-39N nadal siedzi na 3.0 i śmieje się mu w twarz.

C.205 S3 na 4.7 - absolutnie bez sensu, ten samolot nie reprezentuje sobą nic interesującego, jest dobrze uzbrojony, ale nie lata specjalnie lepiej pod niemal żadnym względem niż Bf 109 G2 (ten prawidłowy, a nie znerfiony trop w drzewku), nie stanowił dla mnie większego problemu w samolotach, które siedzą na podobnym BR i regularnie byłem w stanie go ubić za pomocą F4, więc o co chodzi? Nie wiem.

Re.2005 s0 na 5.7 - XDDDDDDDD 2. najwolniejszy myśliwiec na 5.3 (po A7M2) idzie w górę na BR, gdzie funkcjonuje Spit Mk IX LF, który zasadniczo wszystko robi lepiej i przegrywa wyłącznie w sile ognia. Re.2005 to była OK maszyna na 5.3, ale na 5.7 zwyczajnie jest rzucony na pożarcie. Wspomniany spit, czy Bf 109 K4, czy amerykańskie/radzieckie maszyny z podobnego BR są zwyczajnie lepsze.

Jest jedna zmiana, którą bardzo pochwalę:
Ki-44-II Hei z 2.7 na 3.3 - sam się do tego przyczyniłem, regularnie pałując tym samolotem kogo popadnie i wyciągając 10+:1 grając skrajnie ryzykownie i regularnie ginąc od obrony przeciwlotniczej.

Jedna, która jest wyjątkowo kretyńska:
F4U4 na 4.7 z 5.0 - ten samolot na 5.0 i tak był cholernie szybki, jeśli nie najszybszy z jednosilnikowców, przynajmniej w pewnych zakresach radził sobie nawet na b. wysokim pułapie, doskonale zachowuje się przy dużej prędkości (dobra, ster pionowy słabo, ale to norma w USA), świetnie skręca, uzbrojenie jest b. dobre, tona amunicji. Jedyne co robił słabo, to wspinanie się, ale konkurencja też nie błyszczała - Fw 190 A8 dzięki airspawnowi zaczyna wyżej, ale przegrywa niemal pod każdym względem (poza uzbrojeniem, gdy chodzi nam o totalną destrukcję za 1. podejściem - tyle, że F4U4 trafi strzały, o których A8 tylko pomarzy z jego mizernym zasiegiem działek) i w późniejszej grze Corsair go miażdżył, D9 w sumie nie miał żadnych większych przewag (a siedzi 0.3 BR wyżej), La-7 jest podobnie szybki, ale jak walka toczy się choć trochę wyżej - Corsair ma sporą przewagę i Ławoczkin rozpada się, zanim Corsair uzna, że się przyzwoicie rozpędził.
No nie pojmuję tej zmiany.

Rzeczy, które Gadzin #!$%@?ł nie wprowadzając zmian.

XP-50 na 4.0 - szybszy, lepiej skręcający, lepiej uzbrojony niż Bf 109 F4, równie dobrze się wspinający, trochę lepiej radzący sobie na wysokim pułapie, do tego z airspawnem dającym dobre 1100m przewagi wysokości. No totalnie zbalansowane, że siedzi na tym samym BR, co jego główna ofiara. Ohydny przykład Pay2Win. A mówię to grając nim regularnie i tłukąc dobrą kasę. Powinien wylądować na 4.3 lub 4.7, albo stracić airspawn (nadal byłby lepszy od F4, ale bardzo delikatnie).

J2M2 na 4.3 - skręca jak spitfire Mk IX F (też 4.3), rewelacyjnie się wspina, jest szybszy od Bf 109 F4 i Bf 109 G2 trop, dobrze uzbrojony, wymiata w walce energetycznej, sądzę, że nawet G6 nie ma tu nad nim wyraźnej przewagi (o ile jakąkolwiek ma) Ten samolot spokojnie by sobie dobrze radził na 4.7 a nawet 5.0. Obecnie pałować tym można absolutnie wszystko.

Bf 109 G2 Trop na 4.3 - no taki gorszy Bf 109 F4, więc oczywiste, że siedzi 0.3 BR wyżej. Tzn. ja wiem, czemu jest wyżej - żeby kupujący premium normalnego G2 wiedział, że płaci za to, by mieć lepiej, niż "plebs" latający drzewkową wersją. Innymi słowy - bez Bf 109 G2 nie byłoby prawidłowego pay2win i można udawać, że Niemcy nie mają dziury w linii Bf 109 na 4.3

No i póki co tyle. Napisałbym na forum, ale mam bana za stwierdzenie, że kolesie w Wyvernach mają średnie IQ poniżej 40, biorąc pod uwagę to, jak grają.
  • 2
@Pantokrator: No i jeszcze Wyvern na 4.0 - ten samolot wspina się b. dobrze, jest szybki jak cholera, świetnie uzbrojony i b. dobrze manewruje przy dużej prędkości, już parę razy kolesie (i to nie jakieś asy) zdejmowali mojego Fw 190 robiącego unik przy 530km/h waląc na mnie 700km/h bez żadnych trudności. Choć ostatni trafił, bo źle celował, albo miał dużego laga, bo zrobiłem poprawny unik schodząc z prawidłowej linii strzału (ustawiasz