Wpis z mikrobloga

#pytanie #diy #stolarstwo

Cześć, bardzo lubię pracować w drewnie i chciałem kupić piłę tarczową ręczną, ponieważ nie mam narzędzia do cięć wzdłóż np. Deski czy kantówki. Zależy mi na sprzęcie z listwą prowadzącą. Jestem totalnym amatorem i robię to od czasu do czasu jednak nie chcę kupić szajsu. Czy coś po za boshem, dewaltem, makitą brać pod uwagę? Nie wiem czy nje będzie to troche overkill w przypadku amatora. Zależy mi na urządzeniu sieciowym. Nie musi mieć regulacji kąta cięcia.

Mam w tej chwili ukośnicę schepacha z piłą 216mm i posuwem, oraz wyżynarkę akumulatorową parkside.
  • 9
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Xahil: lepiej wziąć jedna z tych co wymieniłeś bo im lepszy sprzęt kupisz tym lepiej się będzie pracować
Wiadomo, festool najlepszy ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale DeWalt Bosch i Makita to bardzo dobre sprzęty i to jest dobry wybór.
Kupisz coś taniego to albo zdechnie albo będzie miało takie bicie że razem z gwarancją i paragonem w pudełku będzie niebieska kartą
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Xahil: nie, nie używam tarczowej ale ogólnie większą tarcza - więcej zębów, większa grubość cięcia, większą moc.
No i cena i waga. Wejdź na forum kornikowo i tam masz fajne tematy jeśli chodzi o narzędzie
@Xahil: 7 lat temu też miałem zerowe doświadczenie i pewnie troche przypdkowo wybrałem zagłębiarkę makity. Dziś mam cały warsztat sprzętu stolarskiego i ta makita to był strzał w 10.
Może gdybym wybrał jakiś szajs to bym się tylko denerwował i rzucił to w kąt. I nigdy bym się nie bawił w stolarstwo.
Weź dobry sprzęt to będziesz miał z tego satysfakcję
@Nie_jestem_tak_madry_jak_Ty: wiesz co tę wyżynarkę kupiłem bo potrzebowałem mieć coś do docinania paneli. Generalnie z takimi rzeczami radzi sobie super, panele, podbitka drewniana, łatki, ale nie potrafię wykonać nią precyzyjnego cięcia po długości. Zawsze wychodzą fale dunaju, dlatego chcę kupić piłę tarczową plus prowadnicę. A no i jest to wyżynarka na aku