Wpis z mikrobloga

@Ignite: w F1 zrobili limity budzetowe i najlepsze ekipy stracily troche specjalistow, do tego byly zmiany zasad na ten rok i beda na 2026 ktory juz bedzie od poczatku projektowania na tych limitach wiec jak dla mnie to jest ok. Dawanie takiej pomocy jak w MotoGP to troche psucie zalozen sportowej rywalizacji. Mogliby ciac budzety jak w F1.
@Ignite: dobra tylko sama rotacja dla rotacji jest zwyczajnie nie fair, to jednak ma być sport gdzie wygrywa ten kto zrobił robotę najlepiej a nie dostał fory. Dla mnie ta forma KTM, Suzuki wczesniej czy teraz aprilli to głównie zasługa pomocy FIM a nie jakiejś dobrze zrobionej roboty. Co do F1 to mieliśmy. Na ten rok zupełnie nowe zasady. Ktoś zrobił dobrze robotę to się utrzymał jak rbr, ktoś coś zawalił
@Atomus: W następnych latach taki Haas spadnie, bo nie będzie w stanie się utrzymać. Taki KTM będzie miał szansę na powrót do czołówki po gorszym sezonie.
F1 jest zabetonowana, bo tylko 3 zespoły mogą walczyć o tytuł (a w zasadzie 2, bo Ferrari samo się eliminuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)).
Mniejsze zespoły nigdy nie nawiążą walki o zwycięstwo.
@Ignite: jak są gorsze to nie nawiążą i dobrze. Mclaren i Alpine to są zespoły które przy dobrym projekcie mogą powalczyć. Reszte to jak zespoły satelickie w MotoGP trzeba traktować a nie fabryki. Kiedy ktoś na niefabrycznym zdobył mistrza? :) Ile niefabryczni wygrali? Nie było tego specjalnie dużo :) quartararo robił furorę, czasem ktoś na Ducati zaszalal.
@Atomus: Mclaren ostatni raz walczył 10 lat temu. Lotus 9, chociaż Renault to 2006 dopiero było konkurencyjne.
W 2020 Morbidelli został wicemistrzem na niefabrycznym motocyklu. Satelicki zespół Yamahy wygrał 6 wyścigów, najwięcej ze wszystkich zespołów.
@Ignite: wiem ale to nie była kwestia rozwoju już wtedy tylko tego że stary motocykl był dobry i dostał dobrych kierowców jak pamiętam a ścieżka rozwoju niekoniecznie poszła w dobrą stronę w fabrycznym czy oni jeździli na tym samym? W MotoGP zespoły niefabryczni przecież nie rozwijają motocykli tylko dostają starsze lub nowsze specyfikację od fabrycznych
@Ignite: mi nie pasuje samo założenie że jak walczyloby dużo więcej zespołów to byłoby super niezależnie jak ktoś odrobił pracę domową. Sorry ale w f1 jest wyścigi zbrojeń i nie mogą wygrywać wszyscy. Aston mimo dużych zasobów #!$%@?ł robote, teraz je jeszcze zwiększy i nie wygrywa, i bardzo dobrze. Wprowadzenie hanidcapow zamieniłoby Motorsport już w totalny cyrk. Ale jak ktoś chce żeby po prostu dużo zespołów wygrywało niezależnie czy są dobrzy