Wpis z mikrobloga

Aktualizacja tego wpisu dla (nie)zainteresowanych.
89 tys. km nalotu.
Pali ile może, zasięg na jednym zbiorniku pomiędzy 180km a 680, w zależności od stopnia pałowania; minimalne średnie na komputerze jakie miałem to 7.8l/100km, maksymalne 24. Komputer nie pokazuje powyżej 29.9.
Nowe awarie? Żadnych, jedynie akcja serwisowa na pompę paliwa. Serwis się nie popisał i przy wymianie podwinęła im się uszczelka, więc po zalaniu zbiornika do pełna inhalacje benzyną gratis. Poprawili.
Choć raz zdarzył się elektroniczny error spowodowany rozbiciem ćmy na przedniej szybie, co zaskutkowało choinką na desce z komunikatem stop - awaria. Po 200km i zatankowaniu do pełna oraz umyciu szyby problem znikł, brak zapamiętanego kodu błędu w systemie.
Eksploatacja? Wymiana oleju w ASO 1000zł, zalecane co 30 tysi, robię co 12-15. Przy 100kkm planuję pełny serwis olejowy tj skrzynia+szpera. Co ciekawe producent nie przewiduje takiej konieczności, ale korki spustowe do oleju są ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Podtrzymuję opinię, że auto NIE nadaje się do dłuższej jazdy. Jako daily w miarę spoko, jeśli kulturalnie jeździć po bułki do sklepu. Przy pałowaniu i obecnych cenach paliwa nie jwst to dobry wybór. Lepiej kupić daczję sandero
#oswiadczeniezdupy #pokazauto #trojmiejskimotospot #renault
Pobierz
źródło: comment_1661249953Z6rWUBmooi2uPycuvK6RL6.jpg
  • 28
Podtrzymuję opinię, że auto NIE nadaje się do dłuższej jazdy


@deptacz_gnoju: nie podzielam tej opinii, jeżdżę na co dzień kombi GT 1.6 206 koni i potrafię zrobić 900 km w jeden dzień bez żadnych bólów pleców, ani innych dolegliwości.
@ultimatebadass: poprawione
@Mekeke2: było 280. Coś tam doszło, coś tam może zdechło.
@telemach20: nie wiem jakie fotele są w GT, jak sztywny zawias i jakie opiny, w RS jest po prostu niewygodnie po zsunowaniu tych trzech zmiennych. Teraz już rzadziej, ale robiłem tym autem od strzała 2000km co 2-3 tyg. Komfort porównuję z V70 i Seatem Toledo, oba z 2007, na dlugiej trasie są wygodniejsze, ale żaden z nich
@deptacz_gnoju: ja miałem clio rs 3gen przez 4 lata, nigdy więcej takiej taczki na daily. Megane RS rozważałem w wersji Trophy i wrażenia były podobne, chociaż jednak zawias bardziej kulturalny mimo dość dużych felg i niskoprofilowych opon.

Prawda to, że się podłoga rozgrzewa w bagażniku od wydechu?
to ma jakieś adaptacyjne zawieszenie? Co jest największym dyskomfortem według ciebie?


@Iskaryota: nie, można sobie modyfikować ustawienia wydechu, silnika, ESP, ale zawieszenie jest sztywne jak w gokarcie (na szczęście wspomaganie jest).
Auto mam z przypadku (przejęcie leasingu na początku kowidiotozy), jestem umiarkowanie zadowolony, bo z jednej strony lubię #!$%@?ć, a z drugiej zaczynam coraz bardziej cenić sobie wygodę. Jest sztywno w #!$%@?, ale serpentyny w górach czy na Mazurach pozwalają poczuć
Lepiej kupić daczję sandero


@deptacz_gnoju: w sumie różnica tylko w mocy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Po co się pchać w takie francuskie zabawki, takie amg nie dość, że szybsze, to jeszcze spokojnie na daily sobie pojeździsz...
GT to nie RS, przecież w tych samochodach wszystko jest inne zaczynając od foteli na zawiasie kończąc


@elemenTH: co racja to racja. Przypomniało mi się, że była jeszcze gdzieś w międzyczasie na gwarancji wymiana pompy wspomagania - wyskakiwał jakiś śmieszny błąd, poza tym żadnych objawów. Do RSa pompa jest zupełnie inna niż do całej reszty, w żadnej innej reni nie jest używana, podobnie jak np. filtr powietrza. I to się dotyczy
@deptacz_gnoju: na papierową instrukcję nie masz co patrzeć, nie ma tam rozpisanych czynności serwisowych ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jedyne miejsce w którym ja je znalazłem to była aplikacja na telefon My Renault, gdzie jest to ukryte w podmenu