Wpis z mikrobloga

@infamousrwk:

Ile miałeś pkt?


Dużo ;)

Nie pamiętam ile dokładnie, bo zdawałem z 5 lat temu.

Posiadanie takiego dokumentu ma jakieś znaczenie np. dodawanie tego przy CV czy coś?


A to zależy. W tym temacie toczy się w Mensie odwieczna dyskusja - wpisywać w CV czy nie?

Ale dla mnie to trochę drugorzędny temat. Pierwszorzędne są inne korzyści z członkostwa, polecam swojego komcia:

http://www.wykop.pl/link/1840348/bordowy-w-europarlamencie/#comment-19585696
@infamousrwk:

Mogę wiedzieć czym się zajmujesz w życiu?


Jasne.

Jestem prawnikiem (wkrótce adwokatem, jak bozia da), tłumaczem (mało oryginalnie - inglisz) i paroma pomniejszymi rzeczami ;)

Ale zdecydowana większość w Mensie to "techniczni".
@Zbysio1234: Ze względu na sposób kalibracji testów IQ, punkty są czymś całkowicie abstrakcyjnym.

Gdyby np. wszyscy obywatele danego kraju mieliby 180cm wzrostu, to ktoś o jeden centymetr wyższy miałby nieskończenie więcej "punktów wzrostu".
@Ginden: niewątpie, ale tam z tego co pamiętam w testach IQ jest bardzo ładny rozkład Gaussa, to pokazuje że ciężko być w "prawej części" gdy najwyższy punkt jest w setce.

Swoją drogą jesteś w mensie?
@Ginden: no jasne, ale tak samo teraz mogę powiedzieć, że mi tego nie udowodnisz a na mikro możesz napisać sobie co chcesz. Co więcej z takim IQ powinieneś sie tego domyślić, że to będzie moja odpowiedź. Oczywiście nie wątpię w to - bo Twoje IQ to Twoja sprawa.

Po prostu to jest ciekawe zjawisko psychologiczne. :)
Co więcej z takim IQ powinieneś sie tego domyślić, że to będzie moja odpowiedź.


@Zbysio1234: Przewidywanie cudzych odpowiedzi jest dość kiepsko skorelowane z IQ mierzonym przez polską Mensę - odbywa się to w całkiem innych obszarach mózgu. ;)

IQ ma wiele wad ogólnie. Po pierwsze, test właściwie rzecz biorąc mierzy zgodność myślenia układającego i rozwiązującego. Po drugie, wśród dzieci z autyzmem występuje bardzo poważne zaburzenie rozkładu normalnego w standardowych testach. Po