Nowe prawo w Niemczech. Kierowcy wszystkich krajów muszą zarabiać min. 8,5 euro
W Niemczech wprowadzono przepis, zgodnie z którym każdy kierowca zawodowy, nie ważne z jakiego kraju, wjeżdżając na terytorium kraju powinien dostawać co najmniej 8,5 euro za godzinę pracy
regioPraca z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 270
Komentarze (270)
najlepsze
@ahoq: Albo nie lubią jak im ciężarówki #!$%@?ą po autostradzie. Teraz, za 8,5 euro za godzinę, będą jechać powoli i dostojnie.
@ahoq: bo dbają o własne interesy. Wykańczanie konkurencji to norma w wolnorynkowej gospodarce, ale mając pozycję lidera w UE widać można użyć ,,narzędzi'' rodem z socjalizmu by osiągnąć efekt czysto wolnorynkowy. Narzucamy wszystkim w Europie stawki godzinowe obowiązujące w naszym kraju i czekamy aż się inni ,,wykrwawią''. Efekt taki sam jak w czystej zdrowej konkurencji.
a twoja wypłata? najniższa krajowa na umowie a reszta pod stołem
o traktowaniu nie wspomnę, oszczędzanie na wszystkim... za granicą polski kierowca "tira" to wstyd, parkingi zaszczane, jedzenie i spanie w kabinie, tej patologii jest od groma.
8,5e to 36zł to dużo? nie, ale dla polskiego dziadtransa to za dużo
Niemcy próbują je wprowadzić, ba, nawet już wprowadzili, ale nie udało im się go wyegzekwować. Oczywiście celem jest wyeliminowanie konkurencji, bo tylko tak kierowcy niemieccy mogą mieć prawo bytu. W tym momencie w transporcie drogowym króluje na przykład Polska - mamy największą ilość przedsiębiorstw transportowych w Europie. Prawo, gdzie konieczne jest zarabianie przynajmniej 8,5e/h to dramatyczna próba ratowania krajowego transportu przez Niemcy.
Ale im się to
@Whattodo: Od specjalisty w tym zakresie, byłem na jego szkoleniu.
Robienie błędu w tym wyrazie jest bardzo, hmm, zabawne.
Co tym lemingom siedzi w głowach. Ja bym ustalił na 200eur/h, bo przy tak niskiej stawce jeszcze paru ludzi w Polsce pracę utrzyma ;)
w Niemczech jest wiele autostrad bez limitu prędkości, dlatego okaże się że taki Bus : Polska - Holandia, jedzie przez ich autostrady z prędkością 1 Mach
* sam uważam, że jest ona zbędna i powinna być zniesiona
I jeszcze dodać jakieś kary za opóźnienie przejazdu przez Niemcy tak aby kierowcom nie przyszło do głowy jechać dłużej przez Niemcy niż przewiduje to plan trasy.
@robgr85: z prostego powodu: łatwo jest płacić tyle samo (pensję całościowo na miesiąc), trudno jest nagle płacić o wiele więcej.
Przypadek pierwszy: polski kierowca w Niemczech
pracodawca płaci mu 3500 na miesiąc, a żeby spełnić nowe wymagania 8.5eur na miesiąc po Niemczech - to musi zapłacić powiedzmy 5000. Nie jest w stanie, bo nie ma skąd wziąć dodatkowego 1500
Ile jeszcze Polacy będą godzić się zaiwaniać za marne grosze ??? Szanujmy się ludzie !!
To po #!$%@? tu zaglądasz? Spadaj na reddit.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
1. Warunki będziesz miał gorsze niż w PL
2.Zapomnij o zarobkach fachowca - trochę poniżej najniższej krajowej to będzie twoje maks
3.Zapomnij o legalu (ubezpieczenie, profity)
4. Czekaj na pieniądze, aż Ci wypłaci, albo i nie wypłaci.
Może w końcu nasz (nie)rząd ruszy dupę i obniży koszty pracy poniesione przez pracodawcę?
Nie nie, bo w tym kraju za pracowanie trzeba obywatela ukarać...i tak mocno łoić w dupę przedsiębiorców(i potencjalnych przedsiębiorców) żeby #!$%@? do Anglii i Niemiec. Na kopalnie wszystkich! Węgiel wydobywać, a nie biznesy robić.
do tego uzależnienie od obcej waluty(która leci a łeb, na szyje)
I to samo zrobiłbym z pilotami jeśli przelatują nad Polską mają zarabiać tyle ile w Polsce.
Simple
http://www.wykop.pl/link/2345160/nowe-prawo-w-niemczech-kierowcy-wszystkich-krajow-musza-zarabiac-min-8-5-euro/#comment-25826006