Hamowanie silnikiem i biegami
Hamowanie silnikiem - krótki poradnik jak umiejętnie redukować biegi, aby zaoszczędzić paliwo i nie tylko. Warto wiedzieć i stosować
pussyrider z- #
- #
- #
- #
- #
- 387
Hamowanie silnikiem - krótki poradnik jak umiejętnie redukować biegi, aby zaoszczędzić paliwo i nie tylko. Warto wiedzieć i stosować
pussyrider z
Komentarze (387)
najlepsze
miłej jazdy życzę, e39 to super auta.
No chyba nie bardzo. 4.7l/100km jest juz z uwzględnionym hamowaniem silnika. Odliczając trasę hamowania spalanie wychodzi srednio 5,5l/100km. Daje to 113zl i 85gr oszczednosci.
Podczas jazdy np z prędkości 60 km/h na czwartym biegu mamy obroty silnika przykładowo 2000. zdejmujemy mogę z gazu, auto zwalnia i chcemy wrzucić trójkę i
Miedzygaz tak
Zauważ, że reakcja na max otwarcie jest zawsze delikatnie opóźniona szczególnie to widać na 1 biegu. Czytaj nie ma sensu od razu otwierać przepustnicy na max zakres czyli przeważnie mniej niż 90% i zalewać go benzyną skoro i tak większość jej wywali w wydech a nie zamieni na moc.
Mówię tutaj o sterowniku siemens MS43 i
jechalem spokojnie i normalnie zaczalem ziewac :D wiec musialem przycisnac zeby sie rozbudzic:D
wiec wyszedlem na 0
Tak na prawdę to dodatkowo przez hamowanie silnikiem (oczywiście w bardzo małym stopniu) siły te działają na szybsze zużycie bardzo wielu elementów np takich jak
Na luzie (bieg neutralny) może nie, ale na sprzęgle nadzwyczaj często. W zakrętach jest to niezwykle przydatne, szczególnie jeśli dochodzi do 'trudnej' sytuacji. No ale to wyraźnie art o 'ekologii', a nie technice jazdy. Przykładowo dla odzyskania przyczepności często warto wcisnąć sprzęgło. Na motocyklu z założenia nie hamuje się w zakręcie. Teoretycznie można tyłem, ale jest to pomysł z kategorii słabych. Za to można przejechać zakręt na
Co do gaźników, to nie sądzę aby nawet nowe gaźniki w chińskich cudach były tak zaawansowane i odcinały paliwo całkowicie. Osobiście nie mam zbyt wiele doświadczenia z gaźnikami. Mój 16letni takich cudów nie