Hamowanie silnikiem i biegami
Hamowanie silnikiem - krótki poradnik jak umiejętnie redukować biegi, aby zaoszczędzić paliwo i nie tylko. Warto wiedzieć i stosować
pussyrider z- #
- #
- #
- #
- #
- 387
Hamowanie silnikiem - krótki poradnik jak umiejętnie redukować biegi, aby zaoszczędzić paliwo i nie tylko. Warto wiedzieć i stosować
pussyrider z
Komentarze (387)
najlepsze
znam to uczucie :\
@willard
@m9w1
Już wam tłumaczę dlaczego i ja naciskam na klakson za wami. Jeżeli droga jest pusta to ok, warto sobie powolutku dojechać do świateł. Problem robi się w momencie godzin szczytu, gdy z każdej strony znajduje się bardzo dużo aut i swoją jazdą często blokujecie ludzi za sobą przez co zostają na środku skrzyżowania w momencie zapalania się zielonego dla ludzi jadących z boku.
W byciu ekonomicznym nie zapominajcie o
Człowiek siedzi w tym internecie i tylko potem się boi wyjechać na ulice, bo wszędzie się obawia takich "ekspertów" :D
Ta technika dobre sprawdzała się w silnikach gaźnikowych, a często była zbawienna w silnikach dwusuwowych "opalanych" mieszanką paliwa z olejem - po puszczeniu gazu, szczególnie przy wysokich obrotach tłok miał osłabione smarowanie, przez zmniejszenie dawki mieszanki do wartości
Spalanie "na luzie" czyli na biegu jałowym, podaje się w odniesieniu do czasu, a nie dystansu. Najczęściej jest to wartość ok. 1-2l/h
Dodam że 200kkm na dwumasie nie jest złym wynikiem :D
Oni się zatrzymają, światło się zmienia a Ty (albo ja) mamy 30 na zegarku - lekki ruch prawej stopy i już z powrotem 60 i na 4 biegu silnik sobie pyrka. A wszyscy mistrzowie hamowania na ostatnią chwilę robią start zatrzymany.
@Marcinxxx:
Jeżdżąc umiejętnie za wiele tego sprzęgła nie zużyjesz a być może nie będziesz musiał ruszać od zera spod świateł.
Przy sprzyjających warunkach można nawet ponad 3/4 kilkunastokilometrowej trasy przejechać bez użycia hamulca. :)
Błąd łączenia się z bazą danych
@pin_i_zielony: Wiesz... silnik spala paliwo na luzie nawet jak nie wciskasz gazu. Za to z reguły go nie spala podczas hamowania silnikiem.
miłej jazdy życzę, e39 to super auta.
No chyba nie bardzo. 4.7l/100km jest juz z uwzględnionym hamowaniem silnika. Odliczając trasę hamowania spalanie wychodzi srednio 5,5l/100km. Daje to 113zl i 85gr oszczednosci.
Podczas jazdy np z prędkości 60 km/h na czwartym biegu mamy obroty silnika przykładowo 2000. zdejmujemy mogę z gazu, auto zwalnia i chcemy wrzucić trójkę i
Miedzygaz tak
Zauważ, że reakcja na max otwarcie jest zawsze delikatnie opóźniona szczególnie to widać na 1 biegu. Czytaj nie ma sensu od razu otwierać przepustnicy na max zakres czyli przeważnie mniej niż 90% i zalewać go benzyną skoro i tak większość jej wywali w wydech a nie zamieni na moc.
Mówię tutaj o sterowniku siemens MS43 i
jechalem spokojnie i normalnie zaczalem ziewac :D wiec musialem przycisnac zeby sie rozbudzic:D
wiec wyszedlem na 0
Tak na prawdę to dodatkowo przez hamowanie silnikiem (oczywiście w bardzo małym stopniu) siły te działają na szybsze zużycie bardzo wielu elementów np takich jak
Na luzie (bieg neutralny) może nie, ale na sprzęgle nadzwyczaj często. W zakrętach jest to niezwykle przydatne, szczególnie jeśli dochodzi do 'trudnej' sytuacji. No ale to wyraźnie art o 'ekologii', a nie technice jazdy. Przykładowo dla odzyskania przyczepności często warto wcisnąć sprzęgło. Na motocyklu z założenia nie hamuje się w zakręcie. Teoretycznie można tyłem, ale jest to pomysł z kategorii słabych. Za to można przejechać zakręt na
Co do gaźników, to nie sądzę aby nawet nowe gaźniki w chińskich cudach były tak zaawansowane i odcinały paliwo całkowicie. Osobiście nie mam zbyt wiele doświadczenia z gaźnikami. Mój 16letni takich cudów nie
To twój tekst?
Jeśli chodzi o hamowaniu silnikiem dojeżdżając do świateł w mieście, czy bardziej 'człapaniu się' to nie do końca masz rację. Jeśli jesteśmy na drodze gdzie co chwile są światła, są jakoś one zsynchronizowane ze sobą - albo i nie - to lepiej jednak dojeżdżać do końca i przyhamowywać niż turlać się.
Dlaczego?
Przez takie człapanie ruch się zwiększa za tobą i po prostu można blokować poprzednie skrzyżowania i
No niestety w miescie trzeba tak jak mowic jezdzic z glowa. Co innego spokojna jazda po godzinach pracy, a co innego jak ruch jest duzy
You don't have permission to access / on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2 Server at autowizja.pl Port 80
@pussyrider: to chyba zalezy od predkosci. Raczej powinno się podać zużycie na godzinę. Poza tym potrafie sobię wyobrazic sytuacje, w której zjechanie na luzie (np z gorki) bedzie się bardziej opłacało niz na biegu a potem przyspieszanie/utrzymywanie prędkosci. No ale nie powinno sie jezdzic na luzie. Choc slyszalem, ze niektóre auta (chyba VW) maja
co do wolnobiegu to może chodzi Ci o tryb skrzyni automatycznych, które w momencie jak puszczamy gaz
@Delgado: Wyjaśnisz mi dlaczego? Hamulce i kierownica przestają działać wtedy?