Polska kolej przyśpieszy, rozpędzi się nawet do 200 km/h
PKP rozważa zwiększenie do 200 km/h prędkości jazdy na kolejnych trasach. Chodzi m.in. o trasy Poznań - Szczecin, Warszawa - Białystok i Wrocław - Poznań. Obecnie z prędkością 200 km/h jeżdżą w Polsce wyłącznie pendolino i tylko na 80-kilometrowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej (...)
HaHard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 120
Komentarze (120)
najlepsze
@Geordi: nie można zwiększyć znacząco prędkości na trasach Warszawa-Łódź-Poznań/Wrocław bo wtedy dostaniemy karę z UE w sprawie dokumentacji dotyczącej linii Y. UE dofinansowywała dokumentację i do 2030 projekt musi ruszyć bo się kary posypią a tworzenie czegoś nowego, obok linii Y, spowoduje blokadę budowy linii Y i w konsekwencji kolejne straty i odłożenie projektów
Jedynym sensownym rozwiązaniem jest budowa trakcji kolejowej wzdłuż powstających autostrad. Skoro nie ma kasy na budowę torów, to zróbmy na nie miejsce a budujmy za 20 lat. Wystarczy zwiększyć wiadukt nad autostradą o jedno przęsło na przyszłą trakcję.
Wtedy będziemy mogli mieć kolej która jeździ nawet po 300-400 km/h ponieważ nie będzie żadnych durnych przejazdów kolejowych ze szlabanami.
Większość prac kolejowych jest powolna, ale oprócz kilku błędów, to postępują one racjonalnie. Nie mówię tutaj w kontekście błędu o olanie kolei od lat 80-tych i przypomnienie sobie o niej niedawno.
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Mapy/2016_02_29_mapa_predkosci_linie_ILK_AK.pdf
Przejście na standard 200kmh, czy choćby wprowadzenie wszędzie gdzie się da 160kmh to PODSTAWA osobowej komunikacji kolejowej.
Koleje dużych prędkości są nieekonomiczne. Wręcz zabijają kolej.
- Inwestycja jest bardzo droga,
- jazda pociągu z dużą prędkością jest droga.
- z powodów ekonomicznych i konstrukcyjnych pociąg zatrzymuje się BARDZO rzadko.
- w efekcie taki pociąg konkuruje z samolotami, i niekoniecznie tą konkurencję wygrywa.
- środki które idą
To że terytorium podobne powierzchnią do Polski nie ma znaczenia, bo życie skupia się na wybrzeżu, a główna metropolia - tokio+okolice to populacja porównywalna z CAŁĄ POLSKĄ!!!
Zgoła odmienne potrzeby tansportowe niż w Polsce
A doświadczenie państw europejskich pokazuje ze szybka kolej = gorsza zwykła kolej.
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Natomiast sam 9 lat temu jechałem najzwyklejszym starym pośpiesznym i mierzyłem z ciekawości prędkość GPS-em - nierzadko dochodziła do 120 km/h. Nie zmieniało to jednak faktu, że ok. 500 km koleją zajmowało wtedy ponad
@Drogomir: Mało prawdopodobne, bo przecież husarz ma homologację w Polsce na 160km/h a 6-8 lat temu nie było w Polsce odcinków gdzie w ruchu planowym można było jechać powyżej 160km/h.
@btr
Homologacja homologacją, ale podczas testów udało mu się rozwinąć 240 km/h na CMK
Wybierając pociągi z
@luxresh
@Ryanair
@Woojt92
Znowu i wciąż starasz się napisać coś niezbyt głupiego i jak zawsze nie dajesz rady.
Aż mi cię żal bo ja bym się poddał.
@AKAPony:
Nic podobnego - nie wiem gdzie to przeczytałeś.
Przejdź na ojczysty , pluj na swoich.
Z resztą, o czym tu mówić jak oprócz licznych modernizacji wymagany jest także system ETCS.
@Boweb: no wypoku KAŻDY jest ekspertem!!! nie ma wyjątków!!! ( ͡° ͜ʖ ͡°)