Czołem Mirki,
Przeglądając aktualne inwestycje drogowe na terenie Warszawy natrafiłem na ciekawą formę zjebania sprawy, strzału w stopę, zwał jak zwał.
Szybki kontekst sytuacji:
- do 2020 ma powstać odcinek trasy S2 Puławska-Lubelska -
//www.pulawska-lubelska.pl/ . Jest to odcinek o KLUCZOWYM znaczeniu dla południowych dzielnic Warszawy, ponieważ obecnie połączone są one z Puławską przy pomocy niesamowicie obładowanej ulicy Płaskowickiej.
- na szczególną uwagę zasługuje przyłączenie planowanej trasy do skrzyżowania ulicy Płaskowickiej z Gandhi, co widać na tym planie:
//www.pulawska-lubelska.pl/sites/default/files/pow_orientacja.pdf
- wskazana inwestycja bardzo mocno łączy się z poniższą inwestycją mniejszej skali, tj. przebudową ulicy Gandhi:
//zmid.waw.pl/inwestycje-zmid/zadania-w-przygotowaniu/gandhi-budowa-ulicy-966/#tab-1
- tutaj zaczyna się ciekawy fragment, tj. konkluzje powstałe po spotkaniu z mieszkańcami z 2015 roku:
> w celu spowolnienia ruchu zaprojektowano przystanki autobusowe na pasie jezdni (zamiast przystanków w zatokach)
Tutaj tkwi problem. Potencjalne konsekwencje, to znaczne ograniczenie przepustowości skrzyżowania, próby omijania autobusów na przystankach, przy jednoczesnym dużym natężeniu ruchu wynikającym z bliskości kluczowego w tych rejonach węzła drogowego.
Wykop pomusz?
Komentarze (249)
najlepsze
To tak jakby nagle powstała roszczeniowa grupa która lobbowałaby za tym, żebyś musiał po Twoją ulubioną kiełbasę
Pieszym jest źle? To dla wyrównania sprawiedliwości zrobimy gorzej dla kierowców!
Rowerzyści narzekają? Utrudnijmy życie wszystkim pozostałym, niech będzie #!$%@? ale po równo...
@electroN: sam popisałeś się taką wiedzą w tym temacie, że w sumie nie ma co dyskutować z profesorem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@kodyak: to popatrz co się dzieje na zjazdach na puławskiej i marynarskiej. I pomnóż przez dwa
To co pisałem to był przykład jaką logikę zastosowałeś. Problem sygnalizacji występuje wszędzie. Dla wygody kierowców powstały ogromne skrzyżowania i przy przesiadce przejście z jednego przystanku na drugi, ze względu na ustawienie świateł, może zająć nawet 5 minut.
Przy okazji - bardzo dobre rozwiązanie w centrach miast.