Mnie tam uczyli że przed każdym przejazdem powinno się zatrzymać i sprawdzić czy pociąg nie jedzie. Druga sprawa auto jedzie z tej samej strony co pociąg i nie wierzę, że kierowca nie był świadomy nadjeżdżającego pociągu.
@Purebreed: i bardzo dobrze Ciebie uczyli: 1) ja od kiedy dowiedziałem się, że w jednej firmie dostarczającej automatykę dla kolei pracuje mój kolega, który na studiach nie był orłem też zacząłem praktykować takie zwyczaje. 2) u mnie na wsi modernizowali przejazd kolejowy (chyba bombardier) no i wielokrotnie zdarzało się, że rogatki były podniesione a światła były uszkodzone + dodaj do tego beznadziejnie ustawione ekrany, które powodują że widzisz pociąg dopiero jak
@piastun Ostatnio stałem na przejeździe. Szlaban się podniósł, światła dalej się paliły. Po chwili szlaban się opuścił i nadjechal pociąg. Dlatego należy obserwować światła! A nie tylko szlaban. Po to są dwa aby były bardziej widoczne.
@vwb666: Przeżył ale nic nie powiedzieli o jego stanie, tylko ze został zabrany do szpitala. To nie samobójstwo bo w ostatniej sekundzie zobaczył pociąg i zaczynał skręcać koła w druga stronę. Tak naprawde oboje jeszcze zyli jak przewieziono ich do szpitala co jest fartem. Widząc na końcowej klatce kierowce skutera i gdzie patrzy auto musiało pociągnąć bardzo daleko.
zauważył zauważył, ale zignorował... nie wiem jak można nie zauważyć zamkniętej pół zapory, mrugające czerwone światełka i ten dźwięk.... kierujący to zwyczajny kretyn i trudno się mówi. Jeśli czegoś takiego nie zauważył, to pieszych na przejściu lub czerwonego światła na skrzyżowaniu też mógłby nie zauważyć.
@prosz_pana: szlaban był po prawidłowej stronie, niestety nie przewidziano, że ktoś będzie debilem i będzie omijać szlaban. Pewnie kwestia kosztów zakupu i utrzymania
Znowu ten sam przejazd... szkoda pasazerow i maszynisty:(
Ten przejazd powinien byc przeprojektowany. Wiadomo, ze wina pozostaje po stronie kierowcy, ale za duzo widzialem wypadkow dokladnie z tego samego przejazdu. To juz chyba trzeci w tym roku. Powinni postawic szlaban od strony, z ktorej wjechal i w #!$%@? to mam, ze "tam jest przeciez pod prąd to po co szlaban".
@Antol: Wszystkie te przejazdy w okolicy są nieszczęśliwe. Jedzie się wzdłuż drogi, prędkość 130, światła przyciemnione (bo samochody) i całkowita bezmyślność kierowców. Lokalsi mimo, że widzieli tam już zapewne nie jeden wypadek, jeżdżą jak chcą.
@Antol: Znając logikę panującą na PKP należałoby przekwalifikować przejazd na kat. A, co wiąże się jednak z czymś więcej niż tylko "postawieniem drugiego szlabanu"...
@chemik_kieszyk: Ale tam było kręcone ziemniakiem i były zamazane numery. Tu jest full hd, nawet minę pasażera widać jak się zorientował co się dzieje...
Nie zauważa... Bo uwierzę :P Za dużo takich akcji widziałem na takich przejazdach kolejowych odstawianych przez miejscowych. "Panie, ja na pewno zdążę, całe życie tak jeżdzę i mnie nigdy nie jebło" :P:P:P:P
@nocnyMark: zachował, ludzie nie zrozumieją, co ta zasada oznacza.
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
Pociąg nie pyta ile masz gwiazdek w NCAP, tylko ile oleju w głowie. (⌐͡■͜ʖ͡■) Jeżeli nie zauważył i nie spodziewał się pociągu na zamkniętym przejeździe kolejowym to tym bardziej nie zobaczyłby rowerzysty na przejeździe rowerowym. Jednego potencjalnego mordercy mniej na drogach.
@voyovnick: Na miejscu maszynisty nie miałbyś chyba sił wracać i patrzeć kogo przyszło ci zabić zupełnie nie mogąc temu zapobiec. Polecam poniższy 20-minutowy dokument "Egzekutorzy" nt. samobójców (ten przypadek w zasadzie śmiało można podciągnąć pod samobójstwo drogowe).
@jarek159: Chyba nawet nie tyle ma obowiązek zostać w lokomotywie, co nie ma obowiązku iść i oglądać co się stało. Ale to w przypadku pociągów pasażerskich, gdzie to zadanie spada na kierownika pociągu. Ciekawe jak jest w przypadku składu cargo? Pomocnik maszynisty popyla?
@dramatdramatyczny: Chyba, że jeździsz po Francji. Kolega z przyzwyczajenia tak zrobił, to jadąca za nim baba o mały włos nie zaparkowała w jego bagażniku. Wyprzedzając go darła ryja i mocno gestykulowała. Okazało się, że tam automatyka na potrzeby TGV jest tak rozbudowana i dopracowana, że po prostu takie zachowanie jest nieuzasadnione.
@projektant_doktorant: Jak dla mnie to w tej Francji powinien być jeszcze ostro egzekwowany dotkliwy nakaz zatrzymania przed przejazdem. Automatyka automatyką, każda może zawieść bez znaczenia na stopień zaawansowania a przy prędkościach TGV to zderzenie z byle samochodem nie skończy się jak na tym filmiku tylko potężną katastrofą.
@Dizel_AHTUNG: Bo myślał, że kierowca zatrzyma się przed półzaporą... Zobacz, że jak się zorientował, że jadą dalej to chyba nawet go szarpnął/szturchnął...
@rochudzki: Nie nieszczęśnik tylko idiota. Wystarczyłoby, żeby kierowca -nie ścinał zakrętu -rozejrzał się przed wjazdem na tory wystarczyło spełnić jeden z tych punktów i nic by się nie stało nawet mimo niezauważenia szlabanu i sygnalizacji świetlnej.
@Barnabeu: Przejazd dobry, kierowca fatalny. Szlaban nie mógł być dłuższy, bo to jest przejazd bez dróżnika, więc żeby nikt nie utknął i służby mogły przejechać stosuje się szlabany tylko na jeden pas ruchu. Za to kierowca popełnił 4/4 błędy jakie mógł popełnić na przejeździe. -Nie zauważył szlabanu -Nie zauważył sygnalizacji świetlnej -Nie zatrzymał się przed wjazdem na tory -Ściął zakręt przez co nie zauważył szlabanu, nie uderzył w niego i nie
Komentarze (210)
najlepsze
Druga sprawa auto jedzie z tej samej strony co pociąg i nie wierzę, że kierowca nie był świadomy nadjeżdżającego pociągu.
1) ja od kiedy dowiedziałem się, że w jednej firmie dostarczającej automatykę dla kolei pracuje mój kolega, który na studiach nie był orłem też zacząłem praktykować takie zwyczaje.
2) u mnie na wsi modernizowali przejazd kolejowy (chyba bombardier) no i wielokrotnie zdarzało się, że rogatki były podniesione a światła były uszkodzone + dodaj do tego beznadziejnie ustawione ekrany, które powodują że widzisz pociąg dopiero jak
Ostatnio stałem na przejeździe.
Szlaban się podniósł, światła dalej się paliły.
Po chwili szlaban się opuścił i nadjechal pociąg.
Dlatego należy obserwować światła! A nie tylko szlaban. Po to są dwa aby były bardziej widoczne.
EDIT
Kierowca 46-letni zmarł, pasażer przeżył! Największą zagadką jest, jakim cudem kierowca dożył tak słusznego wieku przy tak zaawansowanej ślepocie.
@ranski: A od kiedy w Polsce mamy ruch lewostronny?
Ten przejazd powinien byc przeprojektowany. Wiadomo, ze wina pozostaje po stronie kierowcy, ale za duzo widzialem wypadkow dokladnie z tego samego przejazdu. To juz chyba trzeci w tym roku. Powinni postawic szlaban od strony, z ktorej wjechal i w #!$%@? to mam, ze "tam jest przeciez pod prąd to po co szlaban".
https://www.wykop.pl/link/4328333/rozgladaj-sie-i-zyj/
a teraz wypierniczaj
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
@Fidelis: a tu mamy okoliczność ominięcia szlabanu ;)
@YarpenZid: Pociąg nie pyta o nic, pociąg po prostu wjeżdża.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Eee, nie - przyjrzyj się, zauważa (tylko że za późno).
Szalejo tymi pociągami, dawcy organów.
Wystarczyłoby, żeby kierowca
-nie ścinał zakrętu
-rozejrzał się przed wjazdem na tory
wystarczyło spełnić jeden z tych punktów i nic by się nie stało nawet mimo niezauważenia szlabanu i sygnalizacji świetlnej.
@BlackSunEmpire: Zderzakiem, odbojnica ma na kolei zupełnie inne przeznaczenie.
Szlaban nie mógł być dłuższy, bo to jest przejazd bez dróżnika, więc żeby nikt nie utknął i służby mogły przejechać stosuje się szlabany tylko na jeden pas ruchu.
Za to kierowca popełnił 4/4 błędy jakie mógł popełnić na przejeździe.
-Nie zauważył szlabanu
-Nie zauważył sygnalizacji świetlnej
-Nie zatrzymał się przed wjazdem na tory
-Ściął zakręt przez co nie zauważył szlabanu, nie uderzył w niego i nie