@janekplaskacz: Nie, jedziesz tak jak jest po prowadzony przejazd. Te śluzy za przejazdem są tylko dla tych jadących od rynku. Jak jedziesz normalnie jezdnią, to przed światłami masz śluzy.
W Danii obowiązkowe, nie można inaczej pokonać skrzyżowania. W Polsce w zasadzie nielegalne. We Wrocławiu, który wzoruje się na Danii to się w kilku miejscach sprawdza.
Rozwiązanie jest beznadziejne bo powoduje dwukrotny przejazd przez skrzyżowanie. Duża strata czasu a to właśnie czasem przejazdu rower wygrywa w miastach. Identyczną głupotą jest dzielenie przejazdu rowerzysty na wprost po przejazdach na kilka razy a obok samochody mają przejazd na raz.
Rozwiązanie jest beznadziejne bo powoduje dwukrotny przejazd przez skrzyżowanie.
Jak ci zależy na czasie to skręcaj z lewego pasa. Ale jak jedziesz i masz zielone światło to przebicie się na lewy pas może być kłopotliwe. Wówczas możesz wykorzystać ten manewr, żeby nie ryzykować.
Jak zatrzymujesz się na czerwonym świetle (zwłaszcza jak jest śluza dla rowerów) to przejechanie na lewy pas nie stanowi żadnego problemu.
kierowcy samochodow nie stosuja sie do przepisow (patrz np zielona strzalka, kto ma pierwszenstwo, jak samochod skreca, itd) a przeciez oni zdawali PANSTWOWY EGZAMIN, na ktorym bylo SPRAWDZANE, czy zna przepisy drogowe...
a) bardziej #!$%@? jednak kierowcom ("jezdze szybko ale bezpiecznie", wyprzedzanie na przejsciach dla pieszych, naruszanie zasad zielonej strzalki, #!$%@? sie w zatoki autobusowe/buspasy, itd) b) skutki potracenia przez rowerzyste i samochod sa drastycznie rozne c) w przypadku "#!$%@?" przez kierowcow lub rowerzystow jest jeszcze jedna roznica: w przypadku rowerzysty to on bardziej ucierpi,
Komentarze (175)
najlepsze
Nielegalne z uwagi na to, że wymaga jazdy pod prąd.
Od niedawna jest u nas stosowana quazi podobna do tego śluza ale nadaje się tylko do stosowania przy separowanych drogach rowerowych. Przejeżdżasz przez przejazd i ustawiasz się na śluzie za przejazdem.
We Wro tego sporo: https://www.google.com/maps/@51.1088858,17.026948,3a,75y,144.87h,75.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1shTXb47WMxsdvYUQDJWE92A!2e0!7i13312!8i6656 https://www.google.com/maps/@51.1079359,17.0392261,3a,60y,301.48h,82.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOHH6psT2asFA7ZeK9D8m4g!2e0!7i13312!8i6656 https://www.google.com/maps/@51.1047926,17.0482981,3a,48.4y,136.37h,85.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8JSpPiQpgxGC_knIDcn92g!2e0!7i13312!8i6656
W Poznaniu też mi się rzuciło w oczy, nie wiem czy nie w okolicach Kaponiery. W Łodzi
OK.
Komentarz usunięty przez moderatora
Identyczną głupotą jest dzielenie przejazdu rowerzysty na wprost po przejazdach na kilka razy a obok samochody mają przejazd na raz.
Jak ci zależy na czasie to skręcaj z lewego pasa. Ale jak jedziesz i masz zielone światło to przebicie się na lewy pas może być kłopotliwe. Wówczas możesz wykorzystać ten manewr, żeby nie ryzykować.
Jak zatrzymujesz się na czerwonym świetle (zwłaszcza jak jest śluza dla rowerów) to przejechanie na lewy pas nie stanowi żadnego problemu.
Komentarz usunięty przez moderatora
@ErikSkurveson:
kierowcy samochodow nie stosuja sie do przepisow (patrz np zielona strzalka, kto ma pierwszenstwo, jak samochod skreca, itd) a przeciez oni zdawali PANSTWOWY EGZAMIN, na ktorym bylo SPRAWDZANE, czy zna przepisy drogowe...
@ErikSkurveson:
a) bardziej #!$%@? jednak kierowcom ("jezdze szybko ale bezpiecznie", wyprzedzanie na przejsciach dla pieszych, naruszanie zasad zielonej strzalki, #!$%@? sie w zatoki autobusowe/buspasy, itd)
b) skutki potracenia przez rowerzyste i samochod sa drastycznie rozne
c) w przypadku "#!$%@?" przez kierowcow lub rowerzystow jest jeszcze jedna roznica: w przypadku rowerzysty to on bardziej ucierpi,