Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia
Należący do województwa lubuskiego pociąg Impuls, który przestał się uruchamiać 21 grudnia, od 1 stycznia ponownie działa bez żadnej zewnętrznej ingerencji. Dokładnie taki przebieg wydarzeń przewidzieli hakerzy z Dragon Sector, którzy analizowali jego oprogramowanie.
ponton z- #
- #
- #
- 377
Komentarze (377)
najlepsze
Ale jakaś mocna kara powinna na nich spaść.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ależ są nieporównywalne i lepsze metody zaciemnienia kodu lub ukrycia w kodzie danych krytycznych.
Wiem co mówię. Sam muszę czasem wkodować jakiś dane odpowiedzialne za bezpieczeństwo kryptograficzne.
Nawet dekompilacja nie powinna pozwolić na odczyt kluczowych danych.
To oprogramowanie opisane w artykule to pisał jakiś kompletny dyletant...
Pozwoliło to na wyłonienie bloków funkcyjnych, że nie wspomnę o dostępie do firmware w ogóle.
Medod jest pewnie setki.
Możesz zaszyfrować cześć kodu i umieścić go w danych a później wykonac "z ramu".
Możesz zastosować odpowiednią dywersyfikację która zapewni przy tym identycznym oprogramowaniu różne zabezpieczenia. Można podmienac wartości i
@Pan_krecik: oni chyba nie dekompilowali kodu, stworzyli tylko deasembler. I to pewnie wystarczyło, bo jeśli kod nie był obfuskowany, to mogli złapać się jakiegoś handle'a w stylu error code wypluwanego do konsoli pociągu i reversować.
Newag niestety już nie jest żadnym z tych przypadków.