AMA: Maszynista kolejowy
Witam. Odpowiadając na społeczne zapotrzebowanie wyrażone ostatnio w komentarzach, stawiam się do przesłuchania. Pracuje głównie na elektrowozach w ruchu pasażerskim, na trakcje spalinową posiadam tylko uprawnienia pomocnika. Zapraszam do zadawania pytań.
Ziner z- #
- #
- #
- 371
Komentarze (313)
najlepsze
Max - min temperatura w miejscu pracy?
1. Bać się nie boje, ale zdaje sobie z tego sprawę.
2. Latem bywa gorąco - po 40 stopni nawet.
1. Czy to prawda, że np składy Arrivy mają silniki elektryczne a spalinowe pracują tylko po to by wytworzyć dla nich prąd?
2. Jak długo dajesz sygnał dźwiękowy przed przejazdem jeśli widzisz zbliżający się pojazd? Jest to jakiś stały czas czy "trąbisz", aż masz pewność, że kierowca pojazdu zdaje sobie sprawę ze zbliżającego się pociągu?
3. Na jakiej podstawie ustala się czy przejazd kolejowy ma być chroniony
1. Składów Arrivy nie znam, ale jest to możliwe. W większości lokomotyw spalinowych silnik napędza prądnice, a ta wytwarza energię dla potrzeb trakcyjnych.
2. Przed przejazdami znajdują się wskaźniki nakazujące podawanie sygnał "baczność". Ale gdy widzi się, że kierowca nie reaguje to oczywiście odruchowo starasz się go ostrzec.
3. Jest tzw. iloczyn na przejeździe. Chodzi tutaj o ilość pociągów i samochodów w jednostce czasu
2. Jakie najczęściej zdażają się wypadki wśród pracowników na koleii?
3. Czy miałeś jakąś "przygodę" związaną z elektrowozem? (spaliłeś silnik, urwałeś pantograf, urwałeś wajchę? ;-) )
1. Wykonywane są wymagane przeglądy, jeśli wszystko jest ok to lokomotywa jeździ ile się da.
2. Nie znam statystyk.
3. Nic dużego nie urwałem ;-)
1. Jakie są największe różnice między starymi (lecz ciągle używanymi) a nowymi elektrowozami dla Ciebie jako maszynisty?
2. Czy w produkcji elektrowozów, tak jak w produkcji aut, goni się za mocą, prędkością, wydajnością? Czy nowe pojazdy mają większe przyspieszenie niż te stare?
3. Czy np. rzeczy typu ogrzewanie kabiny maszynisty w starych pociągach jeszcze działają?
4. Czy miałeś kiedyś jakąś poważną usterkę podczas jazdy? Czekam na cool
1. Te nowe praktycznie same jeżdżą (posiadają tempomaty). Do tego są DUŻO cichsze.
2. Mają większe przyśpieszenie, ale nasz polskie podstację rzadko kiedy dają radę wytrzymać taki pobór.
3. Muszą działać - inaczej byśmy tam zamarzli. Kabiny są nieszczelne, więc przy jeździe 120 byłoby zimno jak w psiarni.
4. Zdarzało się - jadąc przedostatnim pociągiem na linii, na jednotorowym odcinku zablokowałem ostatni pociąg ;-) Było to późnym wieczorem (koło 23).