Ktoś wie czemu AirPlay jest taki kapryśny. Przez pare dni bez problemu łączyłem się MacBookiem z moim TV i oglądałem na nim serial. A dzisiaj ni uja ¯_(ツ)_/¯
Do posiadaczy Tv LG z systemem WebOS Nie wiem co się stało ale nagle mnie wywaliło z aplikacji YouTube i przełączyło na telewizje. Nie reaguje przycisk home na pilocie, nie wysuwa się belka z aplikacjami. Działają tylko te które są dostępne do uruchomienia z pilota (Netflix, PrimeVideo i RakutenTV). Ktoś z was się spotkał z czymś podobnym?
Taka ciekawostka odnośnie starych maszyn, będących dalej w użytkowaniu
Na zdjęciu Boeing 737-248 francuskich linii czarterowych Euralair. Rok 1990. Ta maszyna lata do dziś (dla Peruwiańskich Sił Powietrznych), choć ma już 52 lata. Rozpoczęła w 1969 roku dla irlandzkich linii Aer Lingus. Przez ten cały długi okres służyła dla dwunastu towarzystw lotniczych. Jest to najstarszy samolot z rodziny 737 będący w ciągłej służbie.
@WstretnyOwsik: Najgorzej znoszą starty i lądowania. Jest znany inny przykład, kiedy 737-200 linii Aloha uległ wybuchowej dekompresji, zabijając jedną osobę. Przez 19 lat służby wykonał aż 89680 cykli start/lądowanie, latał pomiędzy wyspami Hawajskimi, narażony na działanie wody morskiej. Poważnie uszkodzona maszyna pomyślnie wylądowała, co do dziś pozostaje niezwykłym wydarzeniem w historii lotnictwa.
Moim zdaniem to drugi najbardziej udany, zaraz po filmie - Coś z 1982 roku, film Johna Carpentera. Niskobudżetowy thriller SF Niedawno został dodany przez Netflixa, więc jeżeli ktoś nie widział to polecam
Na zdjęciu Boeing 737-248 francuskich linii czarterowych Euralair. Rok 1990
Widoczny na zdjęciu egzemplarz jest najstarszym wciąż czynnym samolotem z rodziny 737. Samolot o numerze seryjnym 19424, rozpoczął służbę w marcu 1969 roku dla irlandzkich linii Aer Lingus by potem latać aż dla dwunastu towarzystw lotniczych. W grudniu 2006 roku zasilił flotę Peruwiańskich sił lotniczych gdzie otrzymał oznaczenie FAP353 i po 52 latach wciąż służy.
@incydent_kakaowy: xD Inna ciekawostka. Egzemplarz, który zaliczył chyba najwiecej cykli start/lądowanie w czasie 19 lat, bo aż 89680, zanim uległ w powietrzu wybuchowej dekompresji (Tutaj wpis). Miał wylatane 35496 godzin.
Lot Aloha Airlines 243 zaraz po wylądowaniu - 1988 rok.
W wyniku pęknięć zmęczeniowych, dodatkowo narażonych na korozję w wyniku działania wody morskiej w Boeingu 737-200 dochodzi do wybuchowej dekompresji na wysokości 7300 metrów w wyniku której od samolotu odpada znaczna część kadłuba.
Zawodzi, wymyślony przez inżynierów Boeinga, System tolerujący awarię. Który w zamyśle, przy nagłej dekompresji, nie pozwala na naruszenie integralności struktury kadłuba (poszycie było podzielone na płaszczyzny o wymiarach mniej
@DR3S: Ale co mieli zmieniać, system zadziałał prawidłowo a to, że stewardessa zaczopowała powstały otwór to po prostu nieszczęśliwy zbieg okoliczności
na drzwiach wejściowych do samolotu były niewielkie pęknięcia, które zwiastowały takie uszkodzenie
Pasażer zeznał, że widział uszkodzenie obok drzwi. Natomiast NTSB uznało, że mikropęknięć było więcej i to one pomogły w oderwaniu aż tak dużej powierzchni.