A tu przykład co się dzieje kiedy tramwaj chce jechać w dwóch różnych kierunkach na raz. Kraków, skład 3 x 105Na (każdy z dwóch wózków środkowego wagonu pojechał w inną stronę) na lini nr 13. Powód - uszkodzona zwrotnica
@Rennmaschine witaj Mireczku. Masz zablokowane PW to pisze tutaj. Poczytałem sobie odnośnie manualnego odświeżania pikseli. I tak. Owszem np Sony ostrzega przed degradacja panelu, ale już LG nic o tym nie pisze a nawet zachęca do korzystania z niej. Czytałem nawet post gościa który robił to raz dziennie. Zaliczył ponad 400 takich cykli i obraz nic się nie pogorszył, był taki sam jak na początku, tyle że elektronika w Tv nie wytrzymała
@Rennmaschine: Może ktoś pochrzanił to z funkcją ściemniania statycznych elementów obrazu i pocztą pantoflową tak to się rozniosło po internecie. Nie udało mi się natrafić na oficjalne testy np CNET czy RTINGS, gdzie by brali taki Tv prosto z pudełka (albo najlepiej kilka dla uśrednienia) i drugi, który by miał takich cykli odświeżania ze 100 przeprowadzonych i profesjonalnym sprzętem zmierzyli maksymalną jasność panelu.
@5bfb985e0456344842c50354b017ee00: A to akurat wiem, ale profilaktycznie od kilku tygodni zapodaje takie dłuższe odświeżanie na noc raz na tydzień i mnie zdziwiło, że coś co ma wyostrzać obraz jednocześnie degraduje go w inny sposób i w zasadzie nie ma o tym żadnych oficjalnych informacji
@Rennmaschine: Nie wiem jak stare, ale nowe OLEDy np od LG (modele X) mają funkcje czyszczenia matrycy, która uruchamia się każdorazowo po wyłączeniu TV, mało tego, można w ustawieniach wymusić dokładniejsze i dłuższe czyszczenie, które trwa kilka godzin. Do tego funkcja przyciemniania logotypów, które przez dłuższy czas są wyświetlane niezmiennie na ekranie.
@Rennmaschine: Kilka razy (5-6) to chyba za mało żeby cokolwiek się zmieniło. Ciężko stwierdzić czy jest jakiś ubytek w jasności, bo też panel nie świeci jakoś bardzo (w ustawieniach). Powinno być jakieś ostrzeżenie, przed odpaleniem tej funkcji czym może grozić
@Spring_is_coming: a potem jak wyszło w toku śledztwa, wystarczyło nie siłować się z samolotem zaraz po przeciągnięciu tylko zwyczajnie puścić stery, systemy zabezpieczające wyciągnęłyby samolot z tarapatów
@disko3000: Oj tam po co się tak dokładnie szkolić, każdy samolot lata na tej samej zasadzie. Ten ma zaawansowanego autopilota i w ogóle, co może złego się stać.
@lubiecie: @Spring_is_coming: a dokładniej Eldar (syn jednego z pilotów) odłączył kanał lotek od autopilota i tym samym przejął nad nimi kontrole. Samolot zaczął się przechylać na prawe skrzydło. Autopilot by utrzymać maszynę w locie poziomym próbował wyrównać, a że Eldar miał kontrole nad lotkami, maszyna zwiększyła więc ciąg silników i próbowała podnieść dziób w ciasnym zakręcie a to doprowadziło wkrótce do przeciągnięcia
@Kierba: Chyba do końca mieli nadzieje, że się uda. Bez hydrauliki niestety wylądowanie jest praktycznie niemożliwe patrz katastrofa lotu United Airlines 232. W której rozbił się DC-10, piloci po utracie hydrauliki sterowali samolotem za pomocą zmiany ciągu dwóch silników, które im pozostały.
@polski_trzmiel: Nie. Bo byli przekonani, że autopilot utrzymuje zadany kurs i nie pozwoli na jakiekolwiek manewry. Dopiero, będący za sterami, Eldar zauważył ze samolot się przechyla
@zongobongo: W najgłupszym ustroju świata czyli demokracji. A potem oburzenie jak JKM mówi, że większość polaków to idioci, tak samo jak większość niemców itd. Rozsądnych ludzi w społeczeństwie jest może 15-20 %. To by się zgadzało..
Ostatnie chwile pasażerów lotu Pacific Southwest Airlines 182 z Los Angeles do San Diego - 25 września 1978
Na skutek błędu kontrolera lotu i fatalnego zbiegu okoliczności (zakłócenia w przekazie radiowym spowodowały nieporozumienie miedzy załogą a obsługą naziemną) oraz błędu instruktora szkolącego pilota w Cessnie (nie powinien się znaleźć w obszarze wznoszonego ruchu lotniczego) doszło do zderzenia, przygotowującego się do lądowania, Boeinga 727 z prywatną Cessną. Obie maszyny rozbiły się na cichych
Czy ktoś z was ma podobnie? Tidal rozłącza się z AirPlay przy próbie odtworzenia na zewnętrznym głośniku.
Czasem da się odpalić kilka utworów czasem w ogóle, co widać na filmie. Podobnie jest na Macu w apce na MacOS. Tyle, że tam da się wymusić, żeby sam MacOS połączył się głośnikiem, wtedy odtwarza się bez problemu. W przypadku iPhone to nie przejdzie, rozłącza.
Z innymi urządzeniami AirPlay działa bez problemu. Mogę słuchać muzyki
A tu inne wykorzystanie efektu Coandy. Helikopter MD-520N z systemem NOTAR (No Tail Rotor) bez śmigła ogonowego. Równoważy moment reakcyjny wirnika głównego używając wentylatora który #!$%@? powietrze przez szczeliny w belce ogonowej. Dodatkowo jest on używany do sterowania maszyną w osi pionowej.
System jest niestety mniej efektywny niż klasyczne śmigło ogonowe, toteż dodatkowo pomaga sobie statecznikami.
Zaletami za to jest zwiększenie bezpieczeństwa i niezawodności (brak przekładni kątowych, wału napędowego oraz samego tylnego
@robert-gabara: Samolot, żeby latał jego skrzydła muszą wytwarzać siłę nośną, w skrócie ciśnienie powietrza pod skrzydłem musi być wyższe niż nad skrzydłem. W tradycyjnym samolocie sam profil skrzydła w trakcie lotu powoduje powstawanie takiej różnicy ciśnień, która sprawia, że skrzydła są niejako „zasysane w górę”. W An-74 jak nie trudno zauważyć dysze silników przylegają do górnej powierzchni, powietrze opływa górna ich krawędź a to powoduje powstawanie dodatkowych turbulencji i tym samym
@wiencejfakingcaptcha: Tak. Samolot ma mniejszy rozbieg, może operować z krótszych pasów startowych, może się wzbić w powietrze przy mniejszych, niż standardowe dla zwykłych maszyn, prędkościach - Ma to swoją nazwę takie maszyny określa się mianem STOL (Short Take-Off and Landing)
@zwirz: Projekt zaniechany z powodu problemów ze stabilnością (co widać nawet na filmie) i kiepskich osiągów (słabe silniki), mocniejsze wiązałyby się z koniecznością zwiększenia masy startowej a to ograniczyłoby zasięg jeszcze bardziej.
@PeaceUN: Dokładnie. W dodatku przy awarii napędu spada jak klocek (o ile nie ma skrzydeł). Samolot ratuje się lotem ślizgowym, w wiropłatach mamy zjawisko autorotacji, która może uratować załogę.
@BardzoDobryLogin: Lista płac jest trochę dłuższa pod względem udziału w tworzeniu efektów
Prace nad ponad 300 ujęciami z efektami specjalnymi, zostały podzielone na kilka wyspecjalizowanych studiów. Legendarna Industrial Light & Magic wykreowała całą animację komputerową, Fantasy II (która wykonała efekty do pierwszego "Terminatora") odpowiadała za zdjęcia z miniaturami oraz za efekt pojawienia się Terminatora w teraźniejszości, ekipa 4-Ward Productions przeniosła na ekran wizję nuklearnej zagłady, Pacific Data Images (późniejsi twórcy "Shreka")
@mamut2000: Ciekawy jest moment kiedy dochodzi do zamiany wstęgi w wodę spadająca do zbiornika. To jedyne w filmie ujęcie będące cyfrową kompozycją obrazu, którego bazą była woda wylana ze zbiorników nad planem filmowym. Następnie w komputerze John Knoll ręcznie przemalował każdą klatkę, na której dokonuje się zamiana wstęgi w niekontrolowaną wodę.
@EwarystNawyrost: Owszem były, już rok później Williams wypuścił Hot Tilt z mikroprocesorem i wyświetlaczami cyfrowymi (pierwszy flipper z układem scalonym na rynku). Ten z filmiku działa elektro-mechanicznie
@EwarystNawyrost: A tak rzeczywiście ( ͡°͜ʖ͡°), ale to Hot Tip (wdarła mi się pomyłka) był już masowo produkowany, automat Micro Games powstał w ilości sztuk 4
@EwarystNawyrost: Był jeszcze starszy prototyp. Inżynier Jeff Frederiksen z Dave Nutting Associates, przerobił automat Bally, model Flicker. Był to rok 1974. Źródło