Pytanie do osób znających się motoryzacji i działaniu rękojmi.
Kupiłem samochód używany w salonie japońskiej marki, otrzymałem na niego również gwarancje w postaci ubezpieczenia kosztów naprawy. Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów okazało się, że pasek pompy oleju się złuszczył co skutkowało zatkaniem "smoka" i brakiem dopływu oleju do kluczowych elementów silnika i turbosprężarki. Serwis ASO przeprowadził testy uszkodzeń, które nie wskazały aby ucierpiał na tym silnik bądź turbina, koszt napraw pozostały elementów
Kupiłem samochód używany w salonie japońskiej marki, otrzymałem na niego również gwarancje w postaci ubezpieczenia kosztów naprawy. Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów okazało się, że pasek pompy oleju się złuszczył co skutkowało zatkaniem "smoka" i brakiem dopływu oleju do kluczowych elementów silnika i turbosprężarki. Serwis ASO przeprowadził testy uszkodzeń, które nie wskazały aby ucierpiał na tym silnik bądź turbina, koszt napraw pozostały elementów
#b2b #programista15k #ksiegowosc #jdg #
Kupuję samochód za 100k na umowę kupna sprzedaży za gotówkę, odliczam 2k w ciągu roku na paliwo, po roku chce sprzedać auto i żeby wyjść na 0 w dużym uproszczeniu sprzedaje auto za 111.5k, albo za 100k i jestem 11.5k w plecy
jeśli jest to pojazd typowo prywatny i rozliczamy z tego pojazdu paliwo to przy sprzedaży nie płacimy podatku dochodowego czy VAT i możemy go sprzedać na umowę kupna-sprzedaży
co innego jakby to był pojazd w dysponowaniu mieszanym
Pojazd firmowy to środek trwały w działalności, dzięki czemu można odliczyć wszystkie koszty związane z jego użytkowaniem (np. ubezpieczenie, serwis, paliwo), a także samą wartość samochodu, poprzez amortyzację. W zależności od dysponowania obowiązuje limit: 75% albo 100% wydatków eksploatacji. Pojazd prywatny to samochód, który pozostaje w majątku prywatnym podatnika, nie jest środkiem trwałym. Ze względu na wykorzystywanie