siema, sorry ale dawno nie miałem czasu się zalogować, chcąc wypuścić przed sylwestrem na nowej wersji unity zrobiłem update projektu i miało być tylko kilka zmian, ale wszystko się posrało, obecnie wszystko sfixowałem i robię instalkę do wrzucenia na serwer, dam znać na wypoku jak będzie gotowe
Kaszlaka ciąg dalszy. A co by się stało gdyby coop był prawdziwym wspólnym graniem na przykład w 9 osób. Niestety aż tylu padów nie miałem ale grało się całkiem przyjemnie. Interfejs prototypowy do zmiany bo jak już każdy był przypisany to zapomniał kolor swojego bolidu ( ͡º͜ʖ͡º)
@TymRazemNieBedeBordo: zebrać 9 osób z padami przy 1 ekranie i tak jest dość ciężko więc taki coop to raczej ciekawostka, dopicowania wymaga czułość sterowania i trochę prędkość bo ciężko jest zapanować nad takimi dzikami
@TymRazemNieBedeBordo: planuję przed świętami wrzucić testowalną wersję na FTPa aby można było w gronie rodzinnym narzekać na niedopracowaną grę w dobrej cenie ! ( ͡€ ͜ʖ͡€)
Przeglądając ogromną ilość remasterów jakie ostanio wychodzą zauważyłem że brakuje remastera najlepszej polskiej gry wyścigowej, więc zabrałem się do roboty i poprawiam ideał ( ͡º͜ʖ͡º) #gamedev #gry #unity3d #126p
@PanHeniek45: film nagrałem grając na padzie bo trochę narowisty ten kaszlak wyszedł, żeby podobnie grać jak w te autka na klawiaturze trzebaby mocno mu ograniczyć przyspieszenie i Vmax. Ale zobaczy się (ʘ‿ʘ)
@pijanypowietrzem: cebulionów na tym zarabiał nie będę, a założeniem jest zebranie różnych form rozgrywki - destruction derby na izometrycznej kamerze z oddali byłoby słabe
Mireczki i Mirabelki spod znaku unity coroczne giveaway assetów już się rozpoczęło. Wystarczy zostawić swojego maila i czekać na wygraną. Po grudniu można oczywiście swojego maila usunąć z bazy, ale z doświadczenia wiem że Devdog wysyła ok 3-4 maile w ciągu całego roku powiązane z assetami które tworzą.
@shiverr: tylko pytanie czy potrzebujesz zrobić aż tyle unikalnych animacji ? I czy oprócz zakupu domowego zestawu mocapu warto poświęcać X czasu na ręczne poprawki domowych animacji
@Matejlipton: żaden/każdy, najlepszy pusty bo do niego możesz dodawać pojedynczo to co chcesz, najlepsze pozostałe bo mają demo sceny dla hdrp itd, zależy czego potrzebujesz
Dziś, po kilkunastu miesiącach nauki gamedevu, po dziesiątkach projektów do portfolio... wydałem swoją pierwszą grę. Ale może po kolei.
Małe tldr:
Pracowałem od listopada nad gierką mobilną. W założeniach, połączenie hill climb racing, happy wheels z flatoutem. Ot prosta dwuwymiarowa gierka której głównym motorem napędowym byłby tryb multiplayer.
I ten projekt poszedł do kosza. W pewnym momencie nie wiedziałem gdzie z nim iść, nawaliłem tyle bezsensownego kodu, jak
konto developerskie kiedyś zakładałem żeby sprawdzać buildy i na tym zostało, fajnie wiedzieć że da się iść dalej
udało mi się odpalić grę bez żadnego usera zespawnowanego ( ͡°͜ʖ͡°) , trochę mnie to pokonało, i dziwne że nie ustawiłeś poruszania się po menu pod lewym joyem tylko na strzałkach, ale ogólnie gratulacje pierwszego releasu
Do końca roku planuje stworzyć prostą gierkę logiczną osadzoną w czasach drugiej wojny światowej. Wszystko było by ok, gdyby nie fakt, że celem, a właściwie głównym założeniem gry jest mordowanie żydów.. No, i tu pojawia się problem z poli-poprawnością, bo o ile do anihilacji niemców w CoD czy ruskich w Blitzkrieg nikt się nie przypieprzył, to wirtualne zabijanie "rabinów" w dzisiejszych czasach może się spotkać z negatywną reakcją, posądzeniem o antysemityzm, a
@dracul: moi rodzice mieli malucha w kolorze zielony groszek, z czerwonymi zaprawkami, sąsiad ( ͡°͜ʖ͡°) miał kwadrata bo był złotówą, a poloneza to się rzadko widywało
@LaserRock46AND2: obawiam się że może być zbyt oczojebne, ale pomyślę nad tym, generalnie brak wrażenia prędkości spowodowany jest brakiem jakichkolwiek szczegółów na enviro no BTW: post processingu też nic tam nie ma
Jakie ustawiacie wartości wheel colliderów gdy chcecie stworzyć prosta grę 3D?
Chciałem zrobić pojazd który skręca za pomocą bocznych kol. W sensie gdy chce skręcić w prawo prawe koła kręcą się do tyłu, lewe do przodu, pojazd skręca w miejscu. Na papierze spoko, w praktyce niemiłosiernie buksuje i skręca powoli, lub wcale. Szlag mnie trafia powoli ( ͡°ʖ̯͡°) friction ziemi jest na 1.0
@TymRazemNieBedeBordo: spróbuj dac torquea tylko na środkowe koła, wydaje mi się że generalnie koła po jednej stronie powinny mieć różne prędkości obrotowe bo aby pojazd obrócił się w miejscu koła muszą przebyć różne odległości
Jakie polecacie assety pod terrain z unity? Szukam cos pod rts ( fantasy bardziej ala settlers czy warcraft) chcialbym cos w miare jakosciowego, zoptymalizowanego.
Po prawie 3 latach pracy w Unity zaczalem uczyc sie Unreala. Zaczalem od blueprintow i animacji. Minely 3 dni, a ja wciaz o nich czytam/bawie sie nimi. Wnioski? Unity jest 100 lat za murzynami - rzeczy z ktorymi trzeba sie #!$%@? w Unity tutaj mozna zrobic od strzala. Od dzisiaj #teamunreal ( ͡°͜ʖ͡°) #unrealengine #unity #gamedev
@Wuszt: W unity 2019 ma być Visual scripting czyli odpowiednik blueprintów. Obecnie w asset storze też jest kilka narzędzi jak playmaker, bolt ... https://assetstore.unity.com/categories/tools/visual-scripting A jak będziesz chciał coś więcej to powrót do c# i adekwatnie w c++
@Wuszt: racja że plug-in maaa pewien dodatkowy narzut ale dlatego od paru lat na roadmapie unity byl visual scripting, a playmaker zastepuje to od 2011. To także proste wejście we wszelakie node graphy.
Praca z pluginami też jest przydatna bo jest to spojrzenie na jakąś kwestię z innej strony. Poznanie innej konstrukcji API czy innego podejścia do rozwiązania problemu. Oczywiście zawsze po zapoznaniu się powstaje kwestia że samemu by zrobiło się