Wpis z mikrobloga

#kerbalspaceprogram
Zgodnie z obietnicą wrzucam swój arkusz kalkulacyjny do obliczeń w KSP. W środku:
- 4 różne kalkulatory Δv (+ bonusowy kalkulator "tam i z powrotem"),
- kalkulator lądowań "suicide burn",
- kalkulator czasu palenia,
- dodawanie impulsów właściwych,
- orbity eliptyczne/kołowe + manewr Hohmanna i zmiany inklinacji.
A w gratisie: tabela podstawowych parametrów ciał niebieskich (z alternatywną wersją dla RSS).
https://www.dropbox.com/s/ry61ofeoa6xgm1r/kalkulatorKSP.xlsx?dl=0
Bezpiecznych lotów :)
  • 7
@haussbrandt: Nie wiem dokładnie co robi KER. Moje doświadczenie z nim ogranicza się do niewielkiego HUDa w grze pokazującego kilka parametrów orbity. Jeśli chodzi o mechanikę orbitalną, to mój arkusz pozwala Ci zaplanować co nieco przed misją, bez wychodzenia na orbitę i szkicowania manewrów. W VAB nigdy do końca nie rozumiałem działania Engineera - jego staging dawał mi jakieś dziwne wyniki, więc w ogóle nie używam go do tego celu. Wydaje
@Helsantonio_Montes: Żeby pograć w tę grę wystarczy moar boosters - ewentualnie struts ;)
Moje narzędzie raczej skierowane jest do graczy, którym znudziły się eksplozje, zderzenia i ginący kerbonauci i dość mają "misji ratunkowych", a większą przyjemność sprawia im dokładne zaplanowanie misji, zbudowanie optymalnej rakiety i poklepaniu się po ramieniu gdy wszystko poszło zgodnie z planem :)