Wpis z mikrobloga

@fstab: oleju nie dobiera się do przebiegu tylko leje się taki jaki przewidział producent, może mieć milion ale jak ma być 5W40 to się leje 5W40.

@mojzu: Lej taki jaki zaleca producent tylko po prostu jakościowo dobry
  • Odpowiedz
@fstab: Jeżeli zalecany jest 5W to powinieneś zmienić na 5W, rozgrzany do temperatury pracy ma podobną gęstość 5W jak 10W więc zużycie większe czy wycieki to mit a za to zimny 5W jest rzadszy niż 10W co sprzyja dieslowi mocno podczas szczególnie zimowych rozruchów. Weź sobie zrób eksperyment i weź od kogoś do słoika 5W i 10W i wstaw do zamrażarki, zobaczysz jak się zachowują.
Spora różnica jest już przy małym
elemenTH - @fstab: Jeżeli zalecany jest 5W to powinieneś zmienić na 5W, rozgrzany do ...
  • Odpowiedz
Ja mam zalane tylko do wersji 120 km
LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W40 polecam żadnych problemow ewentualnie nad motulem się zastanowić ale w każdym razie full syntetyk i 5w40
  • Odpowiedz
@mojzu: bardzo dobry olej, leje go od 7 lat do mojego 2.4JTD 10V i nawet w duże mrozy jest OK, choć najniższa przy jakiej zapalałem to -29,5 stopni. Generalnie Motul 10w40 jest półsyntetykiem o właściwościach syntetyku - robią go w pełni z syntetyków i tylko nazwa pozostaje.
Najważniejszy jego plus - cena do jakości. 5 litrów bańka kosztuje nieco ponad stówkę :)
  • Odpowiedz