Wpis z mikrobloga

Pociągi Oinasza 30: EM10
W latach 70. pojawiły się pierwsze koncepcje zastosowania trakcji elektrycznej także w pracy manewrowej (było to związane z kryzysem naftowym). Wysunięto nawet śmiały postulat stuprocentowej elektryfikacji trakcji. Pod koniec lat 80. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Szynowych zaprojektował nowoczesną lokomotywę oznaczoną jako 405E. W związku z innym przeznaczeniem zastosowano rozruch impulsowy zamiast standardowego na PKP oporowego. Zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, a także po raz pierwszy zdecydowano się na budowę dwu pulpitów dla każdego kierunku jazdy. Zakłady HCP wybudowały w latach 1990-1991 cztery egzemplarze. PKP wyraziło nimi zainteresowanie, ale ostatecznie do podpisania stosownego kontraktu nie doszło, dlatego produkcję zakończono na 4 egzemplarzach. Początkowo pracowały w Poznaniu i Skarżysku-Kamiennej, przy manewrach i lokalnych pociągach osobowych. Następnie trafiły na trasę Jelenia Góra-Szklarska Poręba. W związku z ograniczeniem prędkości na tym szlaku układy oporowe jednostek typu EN57 i EN71 często defektowały. W 2002 podjęto decyzję o modernizacji lokomotyw. Od 2004 pracowały w Wałbrzychu. W 2009 wróciły na stację macierzystą Poznań Franowo, gdzie oczekują lepszych czasów.
#pociagi #pociagioinasza #pociagiboners
Oinasz - Pociągi Oinasza 30: EM10
W latach 70. pojawiły się pierwsze koncepcje zasto...

źródło: comment_QExBL2zHEXM5Ch3eCsqHd6GM9tdShNbX.jpg

Pobierz
  • 6