Wpis z mikrobloga

Chińska limuzyna - już na pierwszy rzut oka widać, że nie może to dostać homologacji na Europę. Zgadnij w czym problem :) dlatego z lekka taguję #samochodowykonkurs

Sedan o wdzięcznej nazwie Przewodniczący Mao marki Hongqi (Czerwona Flaga), który pochłonął inwestycje warte 300 mln USD, trafił właśnie do sprzedaży, stając się symbolem komunistycznej władzy dla elity Chin. FAW Group, producent Hongqi zbudował pierwszy egzemplarz w 1958 roku za panowania Mao. Niestety nie jest znana jeszcze oficjalna cena pojazdu, zresztą nie wiadomo czy trafi on do ogólnej sprzedaży.
FAW czyli First Automotive Works traktowane było przez partię komunistyczną jako filar polityki przemysłowej w Chinach, FAW Group dostarczyło ponad 500 Czerwonych Flag dla agencji rządowych.

Aby wygrać w sprzedaży dla osób prywatnych, FAW będzie musiał konkurować z markami Audi, BMW i Mercedes-Benz. Wszystko więc wskazuje, że pozostanie limuzyną dla chińskiej władzy, bo w tym przypadku będzie to kwestia decyzji politycznej, a nie gustu czy rachunku ekonomicznego. FAW wyprodukowało około 1500 samochodów Red Flag - zarezerwowanych dla wysokiej rangi urzędników rządowych i partyjnych - w ciągu 24 lat, zanim produkcja została przerwana w 1982 roku z powodu nadmiernego zużycia paliwa.

Reaktywowana marka otrzymała podobne poparcie ze strony obecnego kierownictwa partii komunistycznej. Szef partii komunistycznej Xi Jinping powiedział na spotkaniu za zamkniętymi drzwiami, w grudniu, że to "nie wygląda dobrze" gdy urzędnicy państwowi jeżdżą samochodami zagranicznych marek, jak podało 21st Century Biznes Herald 13 marca.
W kwietniu prezydent Francji Francois Hollande podczas swojej wizyty w Chinach był wożony limuzyną Red Flag L5. 20 egzemplarzy Red Flag wysłano na Fidżi do dyspozycji podczas szczytu Grupy G77.
Samochód został wpisany przez Ministerstwo Handlu Chin na listę przedmiotów, które rząd może darować innym krajom, a producent zapowiedział aktywną współpracę z chińskimi ambasadami i rządami zagranicznymi, Red Flag był widoczny we wszystkich zakątkach świata.
FAW, który obchodzi swoje 60-lecie w lipcu planuje zainwestować co najmniej 10,5 miliardów juanów w rozwój modelu do 2015 roku. Samochód został opracowany przez FAW, które posiada pełne prawa własności intelektualnej w stosunku do jego silnika, podwozia, konstrukcji nadwozia i elektroniki.
Do promowania marki do konsumentów chińskich, FAW planuje założyć zaplecze serwisowe Red Flag w największych miastach, w tym w Pekinie, Szanghaju i Guangzhou.
Liczący 500 metrów kwadratowych pierwszy salon sprzedaży Red Flag mieści się w dzielnicy Pekinu Jinbao przy ulicy handlowej obok salonów Lamborghini, Rolls-Royce, Maserati, Ferrari, Aston Martin i Mercedes-Benz.

#samochody #motoryzacja #samochodyzchin #chiny #aliexpress XD #majfrendy
Pobierz pogop - Chińska limuzyna - już na pierwszy rzut oka widać, że nie może to dostać homo...
źródło: comment_xDwOhTUsMd2PFRxxNPQoDWw7w3fBfhti.jpg
  • 23
Przez te #!$%@? nowe przepisy UE musieli wycofać Defendera z produkcji, a możliwe że i Gelendę wycofają :/


@oficer-prowadzacy: Mozna sobie narzekać na przepisy, ale mam kumpla ratownika medycznego i mówił mi, że widział nie raz otwarte czaszki przez stare mocowania wycieraczek. Z nowymi samochodami już się tak nie dzieje. Wincyj na temat http://www.info-car.pl/infocar/artykuly/Ratownik-medyczny-rozwoj-techniki-motoryzacyjnej-ratuje-zycie.html
Pobierz pogop - > Przez te #!$%@? nowe przepisy UE musieli wycofać Defendera z produkcji, a m...
źródło: comment_EVj02P7jh7czkIPhGqrf36ZE6TUZFdwC.jpg