Wpis z mikrobloga

Hej #programowanie #gamedev i niestety #pascal - potrzebuję pomocy. Mam do zrobienia mały projekt w tymże właśnie języku, konkretnie grę Space Invaders, ale to tymczasowo pomijalne. Mój problem objawia się już na starcie, podczas rysowania forma.

Obecnie ustawiłem Timer, który co 30ms wczytuje tło i od nowa wszystkie obiekty. Robię tak, ponieważ na razie nie znalazłem lepszego sposobu na rysowanie pocisków wystrzelonych przez statek.
https://mega.nz/#!xQIQzbaS!d_6L3fleEz9A2mXpH9ykfaRw-u61LAksmEt5CBgHmCw - tutaj skompilowany projekt, jakby ktoś wolał samemu zobaczyć (projekt robiony w Lazarusie, przy użyciu tylko zainstalowanych bibliotek).
No i problem polega na niepłynności tej animacji, w szczególności na nierzadkich mignięciach statku - nawet, gdy jest w bezruchu. W internecie niestety ciężko jest szukać jakiejkolwiek odpowiedzi dot. pascala, dlatego pomyślałem, że ktoś tu byłby w stanie mi pomóc. Przy okazji, czy jest jakiś sposób, żeby upłynnić ruch statku? Na razie powielam jego rysowanie, żeby to dało wrażenie rozmycia - bo czegoś takiego jak blur chyba tu nie ma?
  • 7
No i problem polega na niepłynności tej animacji, w szczególności na nierzadkich mignięciach statku - nawet, gdy jest w bezruchu. W internecie niestety ciężko jest szukać jakiejkolwiek odpowiedzi dot. pascala, dlatego pomyślałem, że ktoś tu byłby w stanie mi pomóc. Przy okazji, czy jest jakiś sposób, żeby upłynnić ruch statku?


@Viters: pytanie czym rysujesz, wyglada jakbys nie uzywal odpowiednik bibliotek i podwojnego buforowania...