Wpis z mikrobloga

@pestis: Dzięki :) Tylko gitarka robiona na FM właśnie ma tak brzmieć - podobnie brzmi popisowe brzmienie Tangerine Dream robione na FM7 - Stratotron ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mnie się takiego samego nie udało zrobić bo nie mam w Dune2 opcji layerowania brzmień po oktawach :/
  • Odpowiedz
@xandra: > podobnie brzmi popisowe brzmienie Tangerine Dream robione na FM7 - Stratotron ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mnie się takiego samego nie udało zrobić bo nie mam w Dune2 opcji layerowania brzmień po oktawach

a myślisz, że Tangerine Dream mieli w swojej "wtyczce" "opcję" layerowania brzmień po oktawach? ( ͡° ͜ʖ ͡°) btw nie wystarczy 2x Dune ?
  • Odpowiedz
a myślisz, że Tangerine Dream mieli w swojej "wtyczce" "opcję" layerowania brzmień po oktawach?


@mwicat: Nie myślę, wiem to - FM7 ma taką właśnie opcję. Można sobie też radzić keytrackingiem, ale to nie to samo. Można oczywiście użyć dwóch instancji, ale nie będą płynnie przechodzić między sobą, a uzyskanie tego w konwencjonalny sposób dublując nuty to syzyfowa praca...
  • Odpowiedz
nie mam w Dune2 opcji layerowania brzmień po oktawach :/


@xandra: Nie wiem czy o to dokładnie chodzi, ale jeżeli tak to Dune 2 ma taką możliwość. To chyba jedyny syntezator który chwali się liczbą oscylatorów liczoną w tysiącach, trochę naciągane, ale wiadomo. :))

Cała moc leży ukryta w matrycy modulacyjnej. Tak jak było w Dune 1, tak widzę, że w Dune 2 jest podobnie:

In Dune, any sound parameter can
  • Odpowiedz
@NeXIcE: Wiem, tylko layering, o którym pisałam działa inaczej. Zależnie od wysokości dźwięku miksowane są dwa brzmienia, to dla wyższych częstotliwości i specjalna wersja dla niższych z innymi parametrami. A więc C-2 odtwarza więcej brzmienia dla niższych nut, a C-4 więcej dla wyższych i jest to oczywiście dynamicznie korygowane. Nie wymyśliłam sposobu, aby to obejść np w matrycy poza ręcznym miksowaniem zduplikowanych nut.
W przypadku Dune2 jest to 528 oscylatorów na
  • Odpowiedz
@NeXIcE: No właśnie nie do końca tak to działa, brzmienie, którym piszę było zrobione właśnie przez taki layering, przycięcie filtra faktycznie trochę poprawia niższe nuty, ale to nie to samo. Zresztą moje brzmienie ma inne zalety, za każdym nacisnięciem klawisza gra troszkę inaczej (filtr/głośność), dzięki funkcji random ;)
  • Odpowiedz
@xandra: Tak spojrzałem teraz do instrukcji i widzę, że jest tam keytrack i freqtrack jako źródło modulacji. Nie dałoby się może zrobić tak, żeby ustawić dwa takie keytracki, jeden na głośność Voice 1 dodatnio, a drugi na głośność Voice 2 ujemnie? Wtedy przykładowo grając wysokie nuty Voice 1 grałby na 70%, a Voice 2 na 30%, grając niskie na odwrót itd. Wybacz jeżeli już tego próbowałaś i tylko się powtarzam, ale
  • Odpowiedz
@NeXIcE: Faktycznie coś można z tego wymodzić ;) Dzięki za podpowiedź, nie korzystałam z tych funkcji, a okazuje się, że mogą być bardzo przydatne :)
  • Odpowiedz