Wpis z mikrobloga

Romet reklama na wykopie - ku przestrodze!

Od kilku dni widze spoty reklamowe naszej rodzinnej firmy z tradycjami czyli Romet. Przy tej okazji chcialbym was otrzec jaka moze zakonczyc sie przygoda z procesem gwarancyjnym jaki oferuje nam ten producent jak i wielu innych.

Swoj rower Romet Rabler FS 29ER 2014 kupilem w maju 2016 r. na wyprzedarzy w jakims sklepie internetowym. W sumie po konsulatacji ze znajomymi specami od osprzetu uznalismy ze warty jest swojej ceny. Ten model przeznaczony jest wg. producenta do jazdy typu MTB a wiec w terenie. Cena w promocji 5200 zl. - katalogowo 7999. MTB czyli tereny gorskie, ale! no wlasnie. Producent w gwaracji zastrzega sobie iz przeznacznie jego rowerow - uwaga wszystkich! jest do celow rekreacyjnych a nie wyczynowych. Co wiec jesli wystaryjemy np. w jakiejs imprezie masowej typu maraton, zawody a nawet akcja wspolna jazda jak Masakrytyczna itd. Wtedy juz gwarancja na rower nam nie przysluguje.

Teraz do rzeczy. Pojechalem sobie na wycieczke po lasie i niestety pekla rama! tak pekla i to na spawie. Wiec skontaktowalem sie z firma Romet w celu ustalenie warunkow reklamacji. Wyslali mi kuriera i zabrali rower na gwarancji. Po tygodniu odeslali rower z informacja iz wg.l ich eksperow rower nie byl uzytykowany zgodnie z przeznaczeniem co oczywiscie jest bzdura. Na szczecie reklamacja z tytulu rekojmi u sprzedawcy zakonczyla sie zwrotem kasy i temat zamkniety. Ale niesmak pozostal...

Tak wiec uwazajcie na te sprzety Rometu bo wg. informacji jakie udalo mi sie ustalic ramy do rowerow Rometa sa produkowane w Chinach i jednynie pozniej skladane u nas. Zmienilem marke na KTM gdzie karta gwarancyjna obejmuje kazdy rodzaj uzytkownia roweru wiec nawet w przypadku pekniecia ramy mozemy liczyc na pelna gwarancje po stronie porducenta.

Co wiecej! Romet posiada rowniez oficjalny team startujacy w zawodach oczywiscie na modelach jakie mozna kupic u nich w sklepie. Ciekawe czy zawodnicy sa swiadomi iz warunki gwarancji nie obejmuja ich sprzetu :)

reklamacja

Fotka rama

Fotka miejsce

#mtb #rower #romet
LKRISS - Romet reklama na wykopie - ku przestrodze!

Od kilku dni widze spoty rekla...

źródło: comment_kanwth2f9r858OUfIqifCX8HBus6eYzn.jpg

Pobierz
  • 150
  • Odpowiedz
@carving85: @LKRISS: @Massad: Ba, powiem lepiej. Dostałem odpowiedź. Zepsuły mi się generalnie słuchawki kupione 5 miesięcy temu, zerwał się pasek. Tak jak tutaj: http://www.wykop.pl/wpis/13687629/mirki-i-mirkowny-kupilem-jakis-czas-temu-sluchawki/ - uszkodzenie mechaniczne przeze jest niemożliwe, po 4 miesiącach lekkiego używania? Bez przesady.
Dostałem odpowiedź takową: Uszkodzenie słuchawek niestety dyskfalifikuje je z gwarancji, jest to uszkodzenie mechaniczne. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby napisał Pan maila (serwis@arcadeaudio.pl)bezpośrednio do gwaranta (Arcade Audio Sp. z o.o.)
  • Odpowiedz
@LKRISS: Dużo też zależy od sklepu/firmy czasem gwarancja jest lepsza ale to czasem ja np oddałem na gwarancje słuchawki (został miesiąc gwarancji) i dostałem całkiem nowe logitech.

Rękojmia ma też taki plus że jeżeli coś się popsuło(chyba do roku a do pół roku na pewno) to sprzedawca musi udowodnić że ty to popsułeś bo jest coś takiego jak domniemanie istnienia wady w momencie sprzedaży.


@yoshihere: Oddawaj na rękojmie.i nie przejmuj
  • Odpowiedz
@yoshihere: Złożyć rękojmie. Powołać się na kiepską jakość materiałów Za uoik:

Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie
  • Odpowiedz
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@Massad: A co w przypadku, gdy proline.pl ma coś takiego w regulaminie?

"Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru zgodnie z Art. 558 par.1 Kodeksu Cywilnego."
  • Odpowiedz
@yoshihere: to działa tylko z przedsiębiorcami - w przypadku zwykłych konsumentów nie da się obejść :)
"Pzepisy o rękojmi przewidują (art. 558 § 1 K.c.), że strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Od tej zasady jest jednak ważny wyjątek dotyczący sytuacji, gdy kupującym jest konsument. W takiej sytuacji ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych."
  • Odpowiedz
@LKRISS no ale faktem jest że tą sztycę to masz wysuniętą mocno. Biorąc pod uwagę to że przez 2000 km przy przyspieszaniu a szczególnie jeździe pod górę pchałeś siodło do tyłu uważam że mogło to mieć wpływ na pęknięcie. Nie kupiłeś za małej ramy? Ile masz wzrostu i jaki to rozmiar ramy?
  • Odpowiedz
Prawdziwy Romet padł z braku reorganizacji gdy rynek zalała fala chińskich tanich rowerów.
Obecny Romet sprzedaje rowery z chińskimi gównianymi ramami, które pękają.
Klątwa nazwy.
  • Odpowiedz
@LKRISS
Dramat. W połowie marca sam kupiłem MTB do jeżdżenia po lesie i w lekkim terenie. Jedna z rozważanych opcji był właśnie romet. Całe szczęście, że ostatecznie padło na inna firmę.
  • Odpowiedz