Wpis z mikrobloga

Zmieniam auto i mam dylemat które wybrać. Po przejrzeniu ofert szczególnie spodobały mi się dwa modele audi a4 b6 1.9tdi i volvo s40 2.0d. Tak wiem wiem klekoty ale chce takiego ponieważ robię dużo kilometrów i benzyna raczej odpada.

Trochę czytałem na ich temat i sam nie wiem. Może ktoś miał te dwa auta i się wypowie. Budżet to jakieś 17-18k.

#audi #volvo #s40 #a4 #kupautozmikro
  • 21
@maviozo polecam Audi. Stoi w garażu od 2008 do poprzedniego tygodnia a6 rocznik 2004 i nic nie było wymieniane. No poza olejami itd. Samochód mimo że z 2004 to jest nieawaryjny i nawet nie idzie na sprzedaż. O Volvo się nie wypowiadam ale o ile mi wiadomo to dużo częściej się psują niż Audi.
@maviozo: nie wiem jaki diesel siedzi w volvo, ale w Audi w tych rocznikach wszystko było na pompowtrysku, który prędzej czy później będzie wymagał uwagi...

Audi fajne :) wygodne dobrze wykonane.

w B6 możesz znaleźć jeszcze 1.8T benzynowe, które po zgazowaniu będzie kosztowało mniej więcej tyle co Diesel
W volvo siedzi silnik koncernu PSA. Czyli z tego co wyczytałem to to samo co HDi czy TDCi. Czyli moim zdaniem te dwa diesle wypadają podobnie.
No właśnie domyślam się że audi będzie ciężko znaleźć w dobrym stanie. Zależy mi na tym żeby się ktoś na temat volvo wypowiedział bo audi jest dużo i jest też dużo opinii. A volvo jest mniej spotykane.
@maviozo Volvo V50, czyli S40 kombi jeżdżę od 4 lat. Mam silnik 2.0 HDI czyli 2.0D i jest on taki sam jak właśnie HDI ale trochę inny niż fordowskie TDCi (to na plus w tych rocznikach). Z korozją nie ma żadnego problemu, zawieszenie bardzo trwałe (właśnie muszę wymienić 2 tuleje przedniego wahacza , jedna 90zł trw. Hamulce, elementy zawieszenia, piasta itd są z focusa II także nie jest drogo. Z silnikiem miałem
@V_50 czytałem ostatnio o nich dużo i byłem dziś oglądać V50. I mam pytanie do Ciebie bo tego nie mogę znaleźć nigdzie. To auto miało przejechanie 230tys a przełączniki do radia i klimy były strasznie wytarte. To przypadłość wszystkich aut czy większych przebiegów?
@maviozo: Właśnie wszystkie przełączniki w volvo s40/v50 raczej trzymają się dobrze. U mnie właściwie tylko pokrętło głośności (ten pierścień) trochę jest wytarte a przebieg na liczniku 195 tys, rzeczywisty podejrzewam ze 100tys więcej.
Co do chipa to zależy gdzie, znajdziesz od 750zł po 1500zł za to samo. Mogę dać Ci namiar gdzie robiłem, wydałem 750 zł z dostrajaniem na hamowni. W każdym razie wszystko musi być w dobrej kondycji, wtryski, turbo,
@V_50 Czyli przełączniki mogą być wytarte przy tych przebiegać rozumiem. Bo tak myślałem że to auto co dziś oglądałem ma jakieś 100 tyś więcej.

Może powiesz na co zwrócić uwagę przy oglądaniu aut? Bo u mnie nikt nigdy volvo nie miał.
@maviozo: Najważniejsza jest oczywiście historia kolizji/wypadków - nie walone volvo s40/v50 nie ma grama rdzy!. Z zewnętrznych elementów to s40 ma czarny grill a v50 srebrny. Od drugiej połowy 2006 roku zewnętrzne lusterka są większe, takie jak po lifcie w 2007 roku. We środku z tej drugiej połowy 2006 roku ustawienia dstc przeszły z środkowego tunelu do manetki od kierunków/wskazań komputera pokładowego. Oprócz tego zapoznaj się z wersjami wyposażenia - kinect/momentum/summum
@maviozo: Co do silnika to standard - odpalanie na zimnym, wycieki, praca turbo, dwumas itd. Jak chcesz to mogę Ci napisać jak ogólnie to sprawdzić ale najlepiej sprawdzić jakimś komputerem. Zdrowe 2.0d bez filtra nie powinno ani grama dymić! Pamiętaj o tym. Jak trochę dymi to nie ma tragedii ale miej czujność.
@V_50 z tego co wyczytałem to wersje wyposażenia mogą się znacząco różnić ponieważ dużo zależało od tego co klient wybrał. Dzięki za informację dużo pomogłes z tym liftem. Ceny aut z 2007 które są poliftowe znacznie wychodzą poza mój budżet. Nie jestem mechanikiem a tak z ciekawości od ilu obrotów turbo powinno zacząć ciągnąć?