Wpis z mikrobloga

@elady1989: oby nie w polsce. taka droga w polsce to zagrozenie. albo będą jechały psiapsiółki po całej szerokości, bo lubią sobie na rowerku podyskutować i ty jadąc z naprzeciwka będziesz musiał się przyklejać do krawężnika, żeby je minąć, albo rozpędzony z tyłu będziesz musiał hamować i dzwonić dzownkiem, żeby karyny zjechały

albo wyprzedzając innego rowerzystę, będziesz musiał na maksa przyhamować i wyprzedzić go meega łukiem, bo może w trakcie wyprzedzania jemu
ta? marnotrastwo przestrzeni. Jeszcze jeden pas by wskoczył dla samochodów, który byłby używany 24/h ale nie, lepiej dla roweru, ktory jedzie jeden raz na x czasu.


@monarchista: a po co wiecej samochodow? taki sam sens mają i buspasy - żeby zrównoważyć transport. Jadący samochód to nie problem, ale samochód parkujący już tak - w Warszawie około 1/3 ruchu w Śródmieściu to poszukiwanie wolnego miejsca postojowego. Dodatkowy pas = wiecej samochodow =
i tak właśnie powinna wyglądać droga rowerowa. W Polsce jak w lesie


@pawmie: bez przesady, nawet na Bornholmie czyli poniekąd rowerowym raju takie drogi są w mniejszości. Oczywiście najlepiej jakby było ich jak najwięcej, ale i tak infrastruktura rowerowa u nas staje się coraz lepsza.
@elady1989: @Kotek_Karolek: to chyba nie jest w Paryzu, ale wlasnie tam na drodze "Parc Rives de Seine" zrobili identyczna sciezke. Zabrali jeden pas ruchu i zamiast niego zrobili cos identycznego jak na zdjeciu. Kwestia jest tak nowa, ze nie moge znalezc zadnych zdjec na necie :/
@lukaszzz: ile samochodów przejedzie obok przystanku gdy autobus tam zajedzie? W każdym samochodzie jest conajmniej jedna osoba ale nie w każdym. Do tego samochód wiezie do celu. Buspas ma taki sam sens jak ścieżka rowerowa wzdłóż jezdni. Pobocza zdecydowanie powinny pełnić rolę