Wpis z mikrobloga

@GrabkaMan tam są takie nie do końca podstawy
Maja się tak, że na kiepskim modelu dużo trudniej osiągnąć dobre efekty teksturowaniem :)
Po za tym, jest to mało znany kanał z wartościowa treścią(oczywiście trochę inna niż na kanale daje Price) i dla zainteresowanych Blenderem warto podrzucić :)
macie coś podobnego dla innych softów? max,maya,modo, c4d, unity, ue4?


@Banks: Nie mamy, bo one nie mają tego problemu xD
Znaczy od dawien dawna większość silników ma Lineara który jest podstawą, nie wiedziałem, że Blender tak późno pozbył się sRGB
no właśnie to miałem na myśli, że blender ma taka lipe u siebie w tym temacie :)


@Banks: Jak piszę ludziom, że jeśli myślą o branży poważnie to żeby patrzyli na inny soft to mnie obrzucają gównem, że Blender jest tak samo dobry jak każdy inny :D
@loczyn: plusem blendera jest jego taniość, nawet spoko narzedzia modelujące, ale reszta to lipa troche, pewnie takich kwiatków jak ten jest dużo więcej :P
ale reszta to lipa troche, pewnie takich kwiatków jak ten jest dużo więcej :P


@Banks: Jest multum i ciut ciut, ale już się przyzwyczaiłem, że Blenderowcy wiedzą lepiej więc już mi się nie chce :D
@loczyn: Blender taki jest, że "na wszystko jest jakiś addon". Ten od Filmic Log był chyba od lat już dostępny. I każdy w temacie o nim wiedział.
Tak jak i na wiele innych rzeczy są sztuczki albo pluginy. Może to źle a może dobrze, o taki Max wygląda jakby miał dokładnie wszystkie addony z całej planety włączone od razu. A to czego potrzeba jest pod małym przyciskiem w rogu okienka 12
@loczyn: dzielenie powierzchni nie równomiernie a biorąc pod uwagę odległość od kamery (lub wielkość na ekranie... nie jestem pewien...). Przez co można podłączyć teksturę pod displacement i dostać wyginanie obiektu na określonej rozdzielczości. Wcześniej dawało się po prostu modyfikator dzielący siatkę i displacement, trzeba było zagęścić wcześniej siatkę "odręcznie". Teraz dizeli się tam gdzie trzeba, a mniej tam gdzie nie trzeba