Wpis z mikrobloga

@Prism2772: Nie rozumiem w jakim stopniu podstawy obsługi blendera mają się do fotorealizmu - szczególnie jeżeli mowa o zmianie opcji kamery.

BTW w wersji 2.89 blendera filmic view jest już z automatu dodany. :)
  • Odpowiedz
@GrabkaMan tam są takie nie do końca podstawy
Maja się tak, że na kiepskim modelu dużo trudniej osiągnąć dobre efekty teksturowaniem :)
Po za tym, jest to mało znany kanał z wartościowa treścią(oczywiście trochę inna niż na kanale daje Price) i dla zainteresowanych Blenderem warto podrzucić :)
  • Odpowiedz
macie coś podobnego dla innych softów? max,maya,modo, c4d, unity, ue4?


@Banks: Nie mamy, bo one nie mają tego problemu xD
Znaczy od dawien dawna większość silników ma Lineara który jest podstawą, nie wiedziałem, że Blender tak późno pozbył się sRGB
  • Odpowiedz
no właśnie to miałem na myśli, że blender ma taka lipe u siebie w tym temacie :)


@Banks: Jak piszę ludziom, że jeśli myślą o branży poważnie to żeby patrzyli na inny soft to mnie obrzucają gównem, że Blender jest tak samo dobry jak każdy inny :D
  • Odpowiedz
@loczyn: plusem blendera jest jego taniość, nawet spoko narzedzia modelujące, ale reszta to lipa troche, pewnie takich kwiatków jak ten jest dużo więcej :P
  • Odpowiedz
ale reszta to lipa troche, pewnie takich kwiatków jak ten jest dużo więcej :P


@Banks: Jest multum i ciut ciut, ale już się przyzwyczaiłem, że Blenderowcy wiedzą lepiej więc już mi się nie chce :D
  • Odpowiedz
BTW w wersji 2.89 blendera filmic view jest już z automatu dodany. :)


@GrabkaMan: 2.79. ta wersja neidawno wyszła. eevee wejdzie z 2.8

Filmik nie jest o blenderze a o świetle
  • Odpowiedz
@loczyn: Blender taki jest, że "na wszystko jest jakiś addon". Ten od Filmic Log był chyba od lat już dostępny. I każdy w temacie o nim wiedział.
Tak jak i na wiele innych rzeczy są sztuczki albo pluginy. Może to źle a może dobrze, o taki Max wygląda jakby miał dokładnie wszystkie addony z całej planety włączone od razu. A to czego potrzeba jest pod małym przyciskiem w rogu okienka 12
  • Odpowiedz
@loczyn: dzielenie powierzchni nie równomiernie a biorąc pod uwagę odległość od kamery (lub wielkość na ekranie... nie jestem pewien...). Przez co można podłączyć teksturę pod displacement i dostać wyginanie obiektu na określonej rozdzielczości. Wcześniej dawało się po prostu modyfikator dzielący siatkę i displacement, trzeba było zagęścić wcześniej siatkę "odręcznie". Teraz dizeli się tam gdzie trzeba, a mniej tam gdzie nie trzeba
  • Odpowiedz