Wpis z mikrobloga

Hej ho!

Krótka relacja jak idzie tworzenie Sapu - mrocznego indie RPG :) Otóż aktualnie praca podzielona jest na 2 główne nurty:

1. Rozwijanie dema - tutaj skupiliśmy się głównie na tym co było najbardziej pożądane przez graczy w trakcie testów między innymi: pochylenie kamery (teraz możemy zmieniać między typowym top-down, a rzutem izometrycznym), chodzenie przy użyciu klawiatury (WSAD z defaultu), a także dodaliśmy trochę Settingsów: głównie ustawienie przycisków sterowania i ustawienia wideo. Cały czas rozwijamy też gameplay w postaci ulepszonego AI i nowych czarów Sapu.

2. Tworzenie nowej lokacji - a mianowicie serii poziomów w Jaskini. Prace dalej trwają, ale imo zaczyna to wszystko wyglądać bardzo fajnie. Tutaj chcemy pobawić się ze światłem, a raczej jego brakiem. W jaskini będzie bardzo ciemno i gracza powinnością będzie albo zapalanie pochodni stosów drewna bądź używanie czarów, aby rozświetlić drogę i odpowiednio reagować na czyhające tam potwory.

Oprócz tego staramy się uzyskać bardziej unikalny wygląd (jak pokazane na gifie), żeby kiedyś mówili "styl graficzny trochę jak w Sapu" :)

Dla zainteresowanych jak to wszystko wygląda z kilkoma gifami - cały artykuł tutaj: http://sapugame.com/2017/09/23/dark-cave/

Dzięki!

Zapraszam do śledzenia #sapu, gdzie od czasu do czasu będę dzielił się naszą przygodą z #gamedev

sprajtowy - Hej ho!

Krótka relacja jak idzie tworzenie Sapu - mrocznego indie RPG ...
  • 4
@Netheos @koniarz Chcemy odejść od wersji pre żeby właśnie to nie wyglądało tak naturalnie (jak setki innych gier), ale faktycznie chyba całość trochę przesadzona. Będziemy jeszcze z tym walczyć - dzięki za feedback :)
@sprajtowy: grafik here, pre lepiej. Generalnie macie problem z czytelnoscia, co post jeszcze pogłębia - wszystko sie zlewa w jedna papke, szczegolnie jesli planujecie tam miec wiecej postaci niz 2 na ekranie jednoczesnie.
Nie jest to problem samego postprocessu ale assetów/shaderów - na enviro macie wiecej detali i wieksze kontrasty niz na postaciach. Powinno być odwrotnie. Warto nawet lekko mocniej zsaturowac postac niz enviro. Dodatkowo macie taki rzut kamery, że już