Wpis z mikrobloga

Wielu ludzi myśli, że Polski Fiat 125p to było to samo co Fiat 125, tylko, że produkowany na licencji w PRL. Nic bardziej mylnego. A więc czym był? Szczegółowo wyglądało to tak:
-Płyta nośna pochodziła z Fiata 1500C produkowanego w latach 1964-1968, cały układ napędowy(oprócz nowej prądnicy) i jezdny, przednie lampy oraz deska rozdzielcza z Fiata 1300/1500 produkowanego w latach 1961-1968
- Drzwi z Fiata 124
- Maska przednia, klapa bagażnika, zderzaki, atrapa przednia i błotnik tylny były unikalne dla Polskiego Fiata 125p
- Wreszcie większa część nadwozia i hamulce były z Fiata 125.
Trzeba jednak przyznać, że chwyt marketingowy się udał, skoro wielu ludzi do tej pory mysli, że nasz fiacik jest kopią tego włoskiego, dobrego jak na tamte czasy modelu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#125p #samochody #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne
W.....c - Wielu ludzi myśli, że Polski Fiat 125p to było to samo co Fiat 125, tylko, ...

źródło: comment_xhz9ZJGizkJdMelosphIKtloE6ZWf6ei.jpg

Pobierz
  • 29
Kupiłem kiedyś Dziadka z sentymentu, bo na takim uczyłem się jeździć


@corrs: ja też - i na takim zdawałem, trafił mi się spieprzony egzemplarz z zacinającym się w podłodze sprzęgłem ale jakoś dałem radę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale kupować już nie chciałem, aż tak mocnych sentymentów nie mam.
@WszeborWlostowic: miałem edytować właśnie:

Volkswagen ogłosił, że koniec produkcji nastąpi w lipcu 2003 roku, jako powód podano spadający popyt na model[28]. Ostatni egzemplarz z numerem 21 529 464 opuścił linię produkcyjną w Puebla 30 lipca 2003[33] – 65 lat od uruchomienia produkcji, po 58 latach jej nieprzerwanego trwania (licząc od zakończenia II wojny w 1945)
@Asfalt_Drobiowy: polonez miał być całkowicie nową konstrukcją, został zaprojektowany przez włochów, miał dostać nowoczesny układ napędowy (taki jak w fiacie 132) silniki DOHC 1,6-2.0, miał być w trzech wersjach nadwoziowych (5 drzwiowy, coupe i trzydrzwiowy). Dewiz starczyło tylko na nadwozie, wymagania licencyjne spowodowały, ze wyprodukowano kilka (?) sztuk trzydrzwiowego i coupe, a płytę przeprojektowano i wykorzystano przestarzały układ napędowy od fiata 125p...
@WszeborWlostowic: dla ludzi mieszkających lub odwiedzających Kraków, polecam tymczasową wystawę w Muzeum Inżynierii Miejskiej poświęconą właśnie Fiatowi 125p. Dużo fajnych (i również rzadkich) modeli, i to nie tylko 125tek, bo jest też trochę pokrewnych. Ciekawa, choć groteskowa podróż przez dobry kawał historii 'polskiej' motoryzacji.
@Asfalt_Drobiowy: no dobra, one były całkiem nowoczesne jak na rok 1978. Poza tym inaczej by wyglądało klepanie pochodnych silnika DOHC z 1978 nawet w roku 2000, niż klepanie konstrukcji z 1960.