Wpis z mikrobloga

Hej Mirki posiadający forda, i nie tylko.
Mam forda ( od 1,5 miesiąca ) i cieszy mi się morda. A tak poważnie, to od jakiegoś czasu moją głowę zaprząta myśl o rozrządzie. Silnik jaki mam to:
1.8 16v 125 km Duratec HE QQDB z 2007 roku, Ford C-max po FL. ( te silniki były dostępne również w innych modelach forda jak i volvo np. Volvo S40/V50 )
Samochód ma przejechane już przeszło 203 000 km, nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy z silnika, ale chciałbym, żeby przejechał kolejne 200 000 km, i dlatego zastanawiam się nad kompletną wymianą rozrządu ( pompy wody, paski wielorowkowe, i jeśli będzie taka potrzeba to napinacze i rolki również ).
Jak to jest z łańcuchem w tym silniku? Czy i kiedy wymienić? Macie doświadczenie z tą materią?
#pytaniedoeksperta #motoryzacja #mechanikasamochodowa #silnik #rozrzad #ford #fordfocus #cmax #smax #mondeo #galaxy #transit #duratec #volvo #s40 #v50
  • 31
  • Odpowiedz
@Berkel_88: 206kkm i też jeszcze nie ruszany. Sprawdziłbym przynajmniej jego stan ale to i tak się wiąże z kupą roboty(nawet nie wiem czy nie trzeba wyjąć silnika) więc odkładam licząc że nic się nie stanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Berkel_88: ogólnie to rozrząd jest na łańcuchu.
Reszta osprzętu leci na pasku. Jak pasek strzeli to jeszcze nie ma takiej lipy, no i jego da się dość łatwo zrobić w przeciwieństwie do łańcucha(przez jego umieszczenie)
  • Odpowiedz
  • 0
@zerathul a jak skontrolować stan pasków? Czy jest na nich data produkcji? Czy mogę w jakiś sposób obracać rolkami na wyłączonym silniku lub biegu jałowym, aby odczytać data produkcji paska rozrządu?
  • Odpowiedz
@Berkel_88: nie jestem mechanikiem więc na 100% nie wiem ale wzrokowo widać pęknięcia/luzy no i jak pracuje możesz zobaczyć czy nie slizga się. Najlepiej podjechać do mechanika i on oceni
  • Odpowiedz
  • 1
@Unik4t muszę sprawdzić dokładnie po pracy, ale 230 kkm juz jest.
Nic się nie dzieje. Pije olej podrecznikowo, czyli jakies 200-300 ml na wymianę.
Regulacji zaworow nie robiłem.
  • Odpowiedz