Aktywne Wpisy
njdnsjdnjs +99
mam 43 tagów na czarno x__x
w niezłej bańce żyję
w niezłej bańce żyję
MaNiEk1 +196
Musiałem pożegnać dzisiaj tego oto Zgredka :(
Nie sądziłem, że dla starego chłopa to będzie takie trudne przeżycie, miziajcie swoje psiury jak najczęściej
#psy #smutnazaba
Nie sądziłem, że dla starego chłopa to będzie takie trudne przeżycie, miziajcie swoje psiury jak najczęściej
#psy #smutnazaba
Mamy w Polsce Straż Ochrony Kolei – państwową służbę mundurową, której praktycznie jedynym zadaniem jest zapewnienie porządku i ochrona mienia na terenach kolejowych. Po co w takim razie istnieją:
a) dworcowe posterunki Policji
b) ochrona dworca, która, jak rozumiem, jest prywatną firmą ochroniarską wynajętą do ochrony dworca na takiej samej zasadzie jak sklepu czy banku? Raz widziałem nawet jak towarzyszyli konduktorowi w nocnym pociągu podczas kontroli, czyli ich zadania nie ograniczają się najwyraźniej do pilnowania, czy nikt nie śmieci na peronach.
Czy jest w tym logika, której na pierwszy rzut oka nie widać, czy ich zadania po prostu się dublują?
Można też na to spojrzeć z drugiej strony – po co nam dedykowana służba (SOK), skoro jej zadania mogą wypełniać (i wypełniają?) Policja lub prywatne firmy?
2. Policja nie ma wydziałów wyspecjalizowanych w kolei. Tak samo jak w ochronie granic.
3. Generalnie SOK to taka straż miejska tylko że jeszcze gorsi.
Sok nie tylko stoi na dworcu czy stacji i pałuje w wolnym czasie.
Często jeżdżą po stacjach towarowych by pilnować czy ktoś nie kradnie węgla ( slunsk) jeżdżą po nastaeniach i z pracownikiem PLK kontrolują trzeźwość pracowników. Ciężko byłoby by policja się tym trudzila.
@sebek1234: Od kontroli trzeźwości jest pracodawca i policja.
Tak uje pilnują, że PKP Cargo dopiero jak wynajęło ochronę i drony to wyniki kradzieży się poprawiły.
Tak samo kiboli i złodziei pilnują w pociągach pasażerskich. Przynajmniej nie siedzą już w ich kieszeniach.
Tu się mylisz jeśli chodzi o PKP PLK S.A.
Co?
@Polankowicz: