Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@WatchYourBack: Zależy od kilku rzeczy:
Jakie auto?
Gdzie głównie jeździsz?
Jeździsz w góry?
Jaki napęd?

Ogólnie sam mam Hexen 4Seasons w swoim aucie ale nie jeżdżę nim w góry zimą, głównie miasto i trasy.
Ale sprawdziły się i na śniegu, i po deszczu a niedługo sprawdzę jak zachowują się latem.
Tak, kupiłbym jeszcze raz je ale jak pisałem wiele zalezy od tego jak i jakiego auta używasz.
@WatchYourBack:
-jak masz mocne auto i ciężką nogę to się w #!$%@? zabijesz
-nigdy w życiu. Fakt, że miałem je dawno, ale wspominam jako gowno. Teraz czuję przesiadkę z letnich Michelin na zimowe Fuldy jako znaczne pogorszenie. Nie wyobrażam sobie jak źle byłoby na wielosezonowych.
-jakiś oszczany Kormoran
@WatchYourBack: nigdy nie miałem, więc "nie znam się to się wypowiem" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zakładam, że pomysł z oponami letnimi i zimowymi, oprócz marketingowych zabiegów, jednak ma za zadanie zwiększać bezpieczeństwo i stabilność pojazdu, szczególnie w zimie.

1.na zimowych w lecie możesz jeździć, na letnich w zimie to loteria (nie wiem czy w razie zdarzenia nie jest karane mandatem)
2.bieżnik się różni w zimowych i letnich,
@WatchYourBack niedawno widzialem jakis artykul odnosnie wielosezonowek ze sprawdzaja sie w temperaturze od -12 do +12/15.W przypadku mniejszych czy wiekszych temperatur ich skutecznosc spada ze wzgledu na stosowanie jakiejs innej mieszanki gumy niz w typowych letnich i typowych zimowkach.Ja dosyc dlugo jezdzile.na wielosezonowkach w vectrze a i astrze g,i zmienilem teraz na zima/lato i ogolnie lepiej mi sie jezdzi.
@WatchYourBack:
ad1. sprawdzaja sie roznie, masz testow na YT mnistwo. Przede wszystkim hamowanie!
Jezdzisz szybko?! Zapomnij o temacie.
Jak jezdzisz jak dziadek Fabia 1.2 to bierz.
Polecam tylko dwie. Micheliny CrossContact- nowa technologia, nowa mieszanka ktora nie twardnieje tak w lecie a nie jest sliska w zimie.
Oraz Bridgestone All Season A001, stary sprawdzony bieznik, LM25, opona bardziej zimowa ale w lecie sobie radzi i kilka lat oponka zachowuje wlasciwosci w
@WatchYourBack: Zimowe opony mają inną mieszankę, są miękkie w niskich temperaturach i zachowują przyczepność. Ja bym na Twoim miejscu kupił dwa komplety.
Nie musisz kupować nowych, ja dorwałem na olx 4x 205/45/17 Continental ContiSportContact 3 7,5 mm bieznika z 2013 roku (wtedy był 2015 gdy je kupiłem) za 800 zł + wysyłka i służą do dzisiaj. Także polecam mega opony
@snwptest: Sprawa z oponami letnimi a zimowymi rozchodzi się głównie o rodzaj materiału z jakiego są zrobione i jak ten materiał zchowuje się w danej temperaturze, nie ma czegoś takiego jak uniwersalny materiał który zachowuje świetne własności w każdych warunkach. Jak kogoś interesuje sprawa to polecam poczytać o polimerach stosowanych na opony oraz poszukać sobie danych o zachowaniu się różnych polimerów w zależnści od temperatury, przechodzenie ze stanu elasyczności, do stanu
@WatchYourBack: posiadam opony nexen n'priz 4s złożone do vectry c 150km. Wcześniej takie opony miałem w mercedesie 290td. W jednym i drugim były 16'. Nigdy nie miałem problemów z trakcją czy trzymaniem w zakrętach w lato. W zimę na całkowicie pokrytej nawierzchni dawały radę równie dobrze co zimowe klebery krisalp hp3 które mam złożone w c klasie 156 km, więc moc porównywalna. Mój znajomy założył wielosezonówki do golfa gti 19', problemów
@catsky w pełni się zgadzam, w samochodzie jedyne na co sobie można pozwolić co może nie działać to radio . Wszystko inne, szczególnie opony, hamulce, układ kierowniczy , amortyzacja chłodzenie silnika - MUSI działać bez kompromisów .
@WatchYourBack: W lato są OK, w zime do niczego się nie nadają. Nie ma sensu w zimę jeździć na wielosezonowych. Jeździłem, mam porównanie, są gówno warte i tyle. Ale naturalnie znajdziesz ludzi, którzy Ci beda gadać,że to umiejętności itd. Gówno prawda, opona zimowa po prostu ma zdecydowanie lepszą przyczepność oraz pod wpływem temperatury nie robi się twarda. Jak masz cienko z kasą to kup sobie zimówki nalewki firmy Targum, opony mam
@WatchYourBack: Do jazdy po mieście normalnym autem, czy sucho, czy mokro, czy błoto posniegowe spisują się super. Poprzednie opony, jakie miałem założone to były 3 letnie Dębice Passio 2 I różnica jest naprawdę kolosalna, przy mocniejszym hamowaniu na mokrej nawierzchni koła się blokowały nawet w normalnych sytuacjach jak hamowanie, bo się nagle światło zmieniło na czerwone. Od jesieni mam Nokian Weatherproof i jescze mi się nie zdażyło, żeby się koła zblokowały,
@WatchYourBack Do jakiegoś Seicento czy Punto 2 bym się nie zastanawiał ale Bravo z fajną mocą to już jest auto, które przyjemność jakaś daje i trochę mocniej przycisnąć można więc wolałbym na zimę zimówki, a na lato letnie.
@WatchYourBack: tej zimy ściągałem całoroczne na szybko, żeby założyć zimówki. Auto to jaguar x-type 2.5 ze stałym napędem na wszystkie koła. Opony to pirelli jakieś tam (nie pamietam teraz). Miały raptem 3 lata i sporo "mięsa". Jak tylko było na tyle zimniej, żeby pojawiła się odrobina gołoledzi, śniegu etc. To te opony nadawały się wyłącznie do "zabawy na parkingu" a nie do jazdy. Musiałem jechać zdecydowanie wolniej niż ludzie w miejskich